Când vine vorba despre curățenie, mă declar o persoană metuculoasă, care pune, în același timp, foarte mare accent pe produsele pe care le folosește. Cu Sano Maxima , însă, ai nevoie de o cantitate mică pentru rezultate... MAXIME! Și nu glumesc când spun acest lucru! Faptul că am încercat foarte multe produse de curățare și parfumare a rufelor, îmi permite să-ți exprim o opinie clară cu privire la produsele Sano Maxima. Sincer, sunt singurele care m-au surprins plăcut, chiar dacă pe piață există mii și mii de produse. Am fost super încântată când cei de la Sano mi-au dau vestea cea bună. Care anume? Ei bine, ei mi-au propus să testez produsele Sano Maxima , iar dacă voi fi mulțumită să împărtășesc și cu voi ceea ce mi-a plăcut atât de mult la aceste produse. Chiar dacă pe piață se fac remarcate o mulțime de produse destinare spălării rufelor, Sano are ceva special. Acest ceva, de fiecare dată, mă îndeamnă să vă recomand și vouă gama pe care aceștia o au disponibilă. Și, totuși,
Subiectul pe baza căruia vreau să discut astăzi cu voi este unul de actualitate. Un subiect care implică timpul, respectiv o mai bună organizare și planificare a lucrurilor, prin diferite metode, astfel încât, la final de zi, să rămână loc de expresia I did it!
Cum fac față tuturor provocărilor zilnice? Care este secretul meu în materie de productivitate?
Ei bine, recunosc că mereu am fost o persoană organizată, o persoană care nu a lăsat niciodată lucrurile pe ultima sută de metri. Am fost și sunt genul de persoană care-și contorizează munca, pentru a putea reveni cu un feedback, pentru a putea face o retrospectivă a lucrurilor. În acest mod, cu siguranță, observ lacunele și identific problemele, căutând surse și idei de rezolvare a ceea ce nu a ieșit cum am plănuit.
Sunt o perfecționistă și de fiecare dată, îmi place să realizez ceea ce mi-am propus. În caz contrar, suplimentez de fiecare dată, dar nu reduc din sarcini, căci, până la urmă, lucrurile pe care le-am bifat drept obiective, trebuie să aibă statutul de obiective în continuare. Statutul de obiective îndeplinite/bifate.
Pe lângă faptul că sunt de părere că acest articol este unul de actualitate, îl mai consider, în altă ordine de idei, destul de personal, pentru că, practic, împărtășesc cu voi strategiile la care apelez pentru a-mi îndeplini task-urile de fiecare dată la timp.
Ca și voi, poate, mă consider și sunt o persoană destul de ocupată. Pe lângă faptul că sunt studentă, și știm cu toții ce implică asta, timpul în care nu sunt la facultate, mi-l petrec scriind, de exemplu acest articol. Dar asta nu este tot. Blogul nu este singurul de care mă ocup, ci merg și pe partea de creare conținut, articole, copy writing și advertoriale, iar acestea, din urmă, necesită o grămadă de timp.
Poate la fel sunteți și voi. Poate aveți impresia că timpul nu vă mai ajunge, impresie pe care o am și eu uneori, însă totul ține de managementul timpului. De cum sau în ce mod îți organizezi lucrurile, astfel încât, la final de zi, să bifezi în proporție cât mai mare ceea ce ai plănuit pe ziua respectivă, dar să-ți mai rămână timp și pentru tine.
Nu suntem roboți, asta este drept. Ca urmare, nu putem munci 24 din 24. Din punctul meu de vedere, a munci cât mai mult nu este o problemă, atâta timp cât munca realizată are și rezultate în conformitate cu efortul depus. Niciodată, însă, să nu uitați de momentele de pauză și relaxare, pentru că acestea, prin beneficiile pe care le au, vă vor ajuta să fiți și mai productivi.
Planificare și organizare, deci. Timp puțin, task-uri multe. Chiar și atunci când ai impresia că nu ai mult de muncă. Dar cum ajungem la nivelul de productivitate ridicată? Există secrete nedescoperite prin care poți fi mai productiv?
Evident, metode există! Poate atât de multe, încât nici prin cap nu ți-a trecut! Ceea ce este important, însă, înainte de toate, este să știi cu certitudine ce vrei să faci, ce ai de făcut și unde vrei să ajungi. Și acest aspect este valabil atât pentru sarcinile de zilnice, sarcini aproape banale, cât și în cazul obiectivelor de lungă durată, căci acestea se construiesc pe baza muncii și dedicării zilnice. Nu poți sări sau ajunge în mod corect și organic peste noapte la un obiectiv, mai ales dacă ai pretenția ca acesta să dureze în timp și să se remarce prin stabilitate.
Și tocmai pentru că toți suntem atât de diferiți, diferite sunt și metodele prin care se pot realiza, într-un mod cât mai eficient, cât mai multe sarcini și îndatoriri. Sunt pregătită să vă spun secretul meu în materie de productivitate, dar și să vă comunic câteva dintre beneficiile pe care metoda abordată de mine, în majoritatea timpului, nu mereu, le are.
Există, așadar, două categorii de oameni: cei care își duc la bun sfârșit sarcinile, fără a nota niciun detaliu nicăieri și cei care trebuie să noteze undeva tot ceea ce au de realizat zilnic, lunar sau anual pentru o mai bună conduită a productivității.
Acum poate vă întrebați unde mă situez eu!? Mă încadrez în ambele categorii, diferența făcând-o volumul de muncă pe care îl am de realizat. Ca urmare, există perioade mai puțin solicitante în viața mea, dar și perioade care includ deadline-uri, detalii calendaristice și ore de desfășurare a activităților.
Nu-mi notez uneori ceea ce am de făcut
Nu-mi notez uneori ceea ce am de făcut pentru că memoria mă ajută să contorizez toate sarcinile, fără prea multe detalii trecute în agendă sau în carnețel. De altfel, dacă spre exemplu, într-o zi am de realizat 10 articole și pe lângă această parte mai apar câteva lucruri de făcut, nu-mi notez aceste aspecte pentru că știu că am de realizat, până la final de zi, doar acele sarcini.
De altfel, când este doar zi de facultate și după ce ajung acasă doresc doar să citesc, nu-mi voi nota aceste detalii, deoarece orarul este cel care-mi ține loc de agendă.
Acestea sunt doar câteva cazuri, câteva exemple de situații în care nu folosesc agenda pentru a nota ceea ce am de făcut. Unii oameni, însă, preferă să nu noteze nimic niciodată, fie pentru că se descurcă abordând această metodă, fie pentru că sunt de părere că pierd foarte mult timp făcând o planificare, fie pentru că memoria îi ajută foarte mult.
Ceea ce vreau eu să înțelegeți este că nu este neapărată nevoie de o agendă pentru a fi productiv. Suntem atât de diferiți și fiecare dintre noi este conștient de ceea ce trebuie să realizeze. Ba mai mult de-atât, fiecare știe ce i se potrivește mai bine și pentru ce metodă optează pentru a observa o productivitate ridicată.
Ideea din spatele acestui articol, tocmai asta este. Productivitatea. Nivelul de productivitate diferă, doar. Timpul este același pentru fiecare.
Chiar dacă și eu abordez această metodă de multe ori, de ceva vreme, aproximativ trei săptămâni, poate chiar o lună, am început să-mi gestionez altfel timpul, oferindu-mi, însă, și timp de respiro.
Chiar dacă eram productivă, consider că în unele zile, productivitatea își depășea standardele, iar în unele zile, nici nu trecea de limita de minim. Ca urmare, am început să mă întreb ce este de făcut și cum aș putea, fără a mă forța, să observ o productivitate ridicată în fiecare zi, nu doar o dată la câteva zile.
Cheia acestei nelămuriri constă în organizare. Și tocmai din acest motiv, am amintit și mai sus de cele două categorii de oameni. Cei care nu notează nimic niciodată, dar asta nu-i influențează în mod negativ și cei care notează mereu ceea ce au de făcut, pentru a-și contoriza, la final, eficiența zilnică, lunară sau anuală.
Productivitatea este o urmare a organizării
Notez aproape mereu, exceptând unele cazuri, tot ceea ce am de făcut sau tot ceea ce am de reținut, pentru că în acest fel pot trage concluzii. Prefer să optez pentru o agendă, doar a mea, pentru a nota task-urile esențiale zilnice, lunare sau anuale, informațiile importante pe care trebuie să le rețin, anumite deadline-uri, respectiv evenimente la care trebuie să particip. Notez tot când vine vorba despre ore, deoarece pe acestea îmi este cel mai greu să le rețin.
Când sunt contra timp, prefer să contorizez tot în agendă și să bifez ceea ce am realizat, pentru a ști dacă trebuie sau nu să accelerez pasul. Oricum, chiar și eu mă plâng uneori de lipsa timpului. Nu vreau să-mi imaginez ce s-ar întâmpla sau unde aș ajunge datorită firii mele perfecționiste, dacă nu aș păstra o evidență a ceea ce am avut de făcut sau a ceea ce am realizat.
De altfel, în timp, prin notarea în agendă a anumitor lucruri, am conștientizat că nu doar productivitatea a sporit. Odată cu aceasta a crescut și nivelul automotivării.
Chiar dacă de foarte multe ori mă motivează oamenii din jurul meu prn acțiunile lor, adevărata motivație vine din interior. Din dorința acută de a duce la bun sfârșit un lucru. De a-l vedea realizat.
Productivitate, automotivare și mulțumire de sine, toate acestea vin la pachet cu mai bună organizare, care poate lua naștere din simplul fapt că-ți notezi câteva detalii într-o agendă sau într-un carnețel găsit prin sertarul din cameră.
În ceea ce mă privește, agenda are un rol esențial, mai ales atunci când sarcinile sunt multe, iar timpul limitat.
Ce beneficii consider că are o agendă?
Ei bine, la această parte, vreau să amintesc câteva lucruri observate de mine pe parcursul utilizării agendei și a contorizării muncii zilnice în scris.
- În momentul în care îmi notez task-urile pe hârtie, acestea par multe. Însă ceea ce fac în continuare, este să trag peste toate acelea pe care le-am îndeplinit. Cu cât văd că am tras peste mai multe, cu atât sunt mai mândră de mine.
- De altfel, tot la această parte, apare și dorința de a realiza mai mult. Dacă mi-am setat o oră sau am apreciat intuitiv ora la care îmi voi termina task-urile și văd că, de fapt, treaba merge mult mai repede, în acel moment îmi doresc să trec pe listă și câteva sarcini plănuite pe zilele următoare.
- Task-urile trecute în agendă mă determină să mă consider o femeie ocupată, ceea ce crește stima de sine. Și mulți dintre noi, trebuie să recunoaștem, avem nevoie de ea.
- Trecând ceea ce am de făcut în agendă cu o seară înainte sau dimineața, știu exact cât timp îmi va rămâne la dispoziție doar pentru mine.
- Uneori lucrez pe ore, astfel că agenda într-o astfel de situație este prietena mea cea mai bună.
- La final de zi, apare mulțumirea, mai ales atunci când am realizat tot ceea ce avem în plan. Dacă ceea ce am avut de făcut nu s-a materializat în proporție de 100%, însă se încadrează între 80% și 90%, acest aspect mă motivează să fac mai mult mâine, dar mă ajută și să conștientizez viteza cu care pot executa anumite sarcini.
Tu obișnuiești să notezi ceea ce ai de făcut sau nu ai nevoie de o agendă pentru a duce toate task-urile la bun sfârșit? Sfatul meu, pentru o mai bună conștientizare a ceea ce ai de făcut și a ceea ce îi dorești, este să notezi, măcar parțial, țelurile, dar și obiectivele de termen scurt spre mediu sau de termen lung.
Plan your days in style!
De acord cu tine! Este foarte important, zic eu, să-ți setezi task-urile pe o zi. Sau măcar o parte din ele. Să-ți faci un program este destul de greu, și mai greu totuși este să-l urmezi, fiindcă intervin diferite lucruri (neașteptate, bineînțeles). Dar, eu, spre exemplu, încerc să fac cât mai multe într-o zi pentru ca, la sfârșitul ei, să simt că am fost practic și productiv. :) O zi frumoasă și, cum am zis, productivă să ai!
RăspundețiȘtergere