Treceți la conținutul principal

Cu Sano Maxima ai nevoie de o cantitate mică pentru rezultate... MAXIME!

Când vine vorba despre curățenie, mă declar o persoană metuculoasă, care pune, în același timp, foarte mare accent pe produsele pe care le folosește. Cu Sano Maxima , însă, ai nevoie de o cantitate mică pentru rezultate... MAXIME! Și nu glumesc când spun acest lucru! Faptul că am încercat foarte multe produse de curățare și parfumare a rufelor, îmi permite să-ți exprim o opinie clară cu privire la produsele Sano Maxima. Sincer, sunt singurele care m-au surprins plăcut, chiar dacă pe piață există mii și mii de produse.  Am fost super încântată când cei de la Sano mi-au dau vestea cea bună. Care anume? Ei bine, ei mi-au propus să testez produsele Sano Maxima , iar dacă voi fi mulțumită să împărtășesc și cu voi ceea ce mi-a plăcut atât de mult la aceste produse. Chiar dacă pe piață se fac remarcate o mulțime de produse destinare spălării rufelor, Sano are ceva special. Acest ceva, de fiecare dată, mă îndeamnă să vă recomand și vouă gama pe care aceștia o au disponibilă. Și, totuși,

Un băiat pe lista lui Schindler de Leon Leyson - Recenzie

An apariție: 2017
Autor: Leon Leyson
Categoria: Memorii jurnal
Editura: RAO
Număr de pagini: 239





Leon Leyson avea numai 10 ani cand nazistii au invadat Polonia, iar familia lui a fost fortata sa se mute intr-un ghetou din Cracovia. Cu un noroc incredibil, perseverenta si curaj, Leyson reuseste sa supravietuiasca sadismului nazistilor. In final, generozitatea si iscusinta unui barbat german numit Oskar Schindler au fost cele care i-au salvat viata lui Leon, ca si unor membri din familia lui, numele lor fiind adaugate pe lista muncitorilor evrei din fabrica acestuia - o lista ce a devenit faimoasa in toata lumea: Lista lui Schindler. Aceasta este singura carte de memorii publicata vreodata de un copil supravietuitor de pe Lista lui Schindler si ilustreaza perfect demnitatea autorului.


Avându-l drept personaj însuși pe autor, cartea Un băiat pe lista lui Schindler de Leon Leyson, disponibilă și pe Libris.ro, este o carte pe cât de mică, din punct de vedere al formatului și al paginilor, pe atât de profundă, dureroasă, complexă, demnă de recomandat tuturor iubitorilor de lectură, dar și pasionaților de istorie. (în special de perioada în care naziștii au invadat Polonia). Este un must, din punctul meu de vedere, care scoate în evidență nu doar o perioadă extrem de dificilă din istoria evreilor, ci și fapte, situații și întâmplări greu de digerat, reale; fapte care, fără dar și poate, au avut loc sub ochii autorului nostru, Leon Leyson.

O să fiu sinceră când o să spun că mi-am dorit această carte foarte mult și deși am avut perioade în care am tot amânat lecturarea ei, iată că i-a venit rândul. (Chiar regret că nu am citit-o mai repede, pentru că mi-a plăcut prea mult; cred că o voi și reciti la un moment dat.)
Un băiat pe lista lui Schindler este, de fapt, un ecou al tragicelor întâmplări din perioada în care naziștii, dub conducerea lui Hitler și a trupelor SS, au invadat Polonia, forțându-i pe aceștia să-și croiască drum fie spre lagărele de concentrare nazistă, fie spre Cracovia, locul în care iadul nu mai era doar un termen la care te gândeai cu frică, ci iadul era o realitate pură, un infern al întâlnirii dintre evrei, foamete, murdărie, gazare.

Deși subiectul este unul trist și crud, în esență, este abordat într-o notă pozitivă, prin relevarea și accentul care cade pe faptele lui Schindler și pe ajutorul pe care acesta îl oferă familiilor de evrei, supuse muncii și grozăviei acelei perioade a celui de-al Doilea Război Mondial. Accentul pe faptele lui Schindler este cel care îndeamnă cititorul să continue o lectură care, la final, se dovedește a fi esențială pentru conștientizarea, dar și acumularea unor informații dintr-o perioadă cu un impact emoțional atât de mare. Și chiar dacă acest volum tinde spre ficțiune, în realitate nu este decât o carte car ne oferă posibilitatea de a afla detalii din viața evreilor, detalii cu privire la modul în care aceștia erau tratați, la felul în care trebuiau să se comporte pentru a mai prinde o zi în viață; totul este despre supraviețuire, despre luptă și despre curajul de a îndrăzni să rupi bariere create de generații întregi între comunități. Cel care nu ține seamă de consecințe, lucrează strategic și acționează și mai strategic, manipulând într-un mod aproape ireproșabil, este Schindler, Oskar Schindler, personajul masculin care și-a câștigat statutul de erou în ochii lui Leon Leyson.



Sunt de părere că acest roman, prin firul epic pe care-l are, poate fi interpretat în diferite maniere, în funcție de deschiderea spre înțelegere și relaționare cu personajele și autorul, de altfel. Poate fi o banalitate pentru unii, în timp ce pentru alții (și pentru mine, căci, hei, sunt un mare fan al perioadei anilor '45 și al acestui roman), poate fi o lectură copioasă, copioasă relevând, de fapt, intriga și situațiile care te țin cu sufletul la gură. Leon Leyson știe cum să integreze orice situație din acea perioadă, dat știe și să dezvolte un simplu eveniment, dându-i în același timp, conotații diverse. Asta nu înseamnă că trebuie să vedeți toată această poveste (care, de fapt, are la bază memorii, care fac parte dintr-un jurnal), cu aceeași ochi cu care autorul o vede. Și tocmai pentru a oferi cititorului această posibilitate până la final, Leon Leyson încheie cartea într-o manieră inedită, deschisă. 
Nu iubesc finalurile deschise, chiar dacă ele, în esență, au rolul de a lăsa loc de interpretare. Îmi place să interpretez, însă uneori parcă vreau să văd lucrurile spuse și relatate din perspectiva autorului până la capăt. În acest caz, însă, finalul deschis îl consider a fi necesar, deoarece doar în acest fel, nepunând punctul pe i (sau depunând punctul nicăieri) ni se oferă posibilitatea de a crea scenarii proprii în mințile noastre. 
Nu trebuie să fiți familiarizați cu ideea de război, ghetou sau lagăr sau cu ceea ce au înfăptuit naziștii și evreii; trebuie doar să fiți destul de open minded, astfel încât să vă oferiți posibilitatea de a ieși din sfera cărților de ficțiune care au la bază drame și iubire. Calitatea lecturii este ireproșabilă, iar diferențele dintre o carte demnă de o dezbatere și o simplă scriere sunt evidente. 

Dacă sunteți curioși și animați de dorința de a afla mai multe despre firul epic al acestei cărți, vă recomand cu mare drag să încercați Un băiat pe lista lui Schindler, deoarece este o carte demnă de luat în calcul. Nu lăsați să vă treacă pe lângă mână, iar dacă vreodată ați zărit-o prin librării sau pe rafturile vreunei biblioteci, întoarceți-vă, luați-o și citiți-o! Merită! Fără dar și poate, merită a fi citită! 

Ca și o completare a imaginii deja formate pe baza acestei cărți, vă recomand să vizionați și filmul Schindler's List - un film care reflectă foarte bine realitatea vremurilor în care evreii erau târâți efectiv spre lagărele de concentrare, înghesuiți în trenuri, aruncați grămadă unul peste altul și arși, imediat după moarte. Nu este ficțiune! Este realitatea! 

Voi ați citit această carte? Credeți că v-ar plăcea să o citiți?

Comentarii

  1. Cred ca este grozava cartea asta. Trebuie sa o citesc si eu neaparat!

    RăspundețiȘtergere
  2. Hmmm...suna tare interesant. Nu am cartea inca,dar o sa caut filmul ,am mai urmarit ceva de acest gen,cu razboiae, lupte ,trimisi in lagare ,schingiuite in tot felul. Multumim entru recomandare.

    RăspundețiȘtergere
  3. Este si pe lista mea aceasta carte. Mi se pare captivanta povestea si am vazut ca sunt mai multe carti de genul acesta.

    RăspundețiȘtergere
  4. Eu am vazut filmul, insa sunt extrem de curioasa cum e cartea! Multumim pt recomandare!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu drag! Ți-o recomand cu drag! Cu siguranță îți va plăcea.

      Ștergere
  5. Nu am citit-o, dar sunt sigură că mi-ar plăcea foarte mult .

    RăspundețiȘtergere
  6. Imi place cartea, chiar pare una reușită. 😊 😊

    RăspundețiȘtergere
  7. Mi-a placut tare mult cartea, dar si filmul e de vazut.

    RăspundețiȘtergere
  8. Cutremuratoare carte. Si eu am citit-o si am vazut si filmul

    RăspundețiȘtergere
  9. nu am citit cartea, multumesc de recomandare, nu stiu daca chiar este pe gustul meu, stiu filmul!

    RăspundețiȘtergere
  10. Ma fascineaza tot ce tine de acea perioada. Am văzut filmul, care chiar m-a impresionat, deci cartea clar va fi si mai si!

    RăspundețiȘtergere
  11. Nu am citit cartea si nici n-am auzit de ea, dar cred ca este o recomandare exact pe gustul meu

    RăspundețiȘtergere
  12. Cred că mi-ar plăcea mult cartea. Este genul de carte care mai spune o poveste despre acele vremuri pe car nu avem voie să le uităm.
    Mulțumesc pentru recomandare!

    RăspundețiȘtergere
  13. Ce carte interesantă! Cu siguranță o voi citi și eu la un moment dat!

    RăspundețiȘtergere
  14. Pff...chiar m-ai cucerit cu articolul asta ! Mi-ar placea tare mult sa citesc cartea !

    RăspundețiȘtergere
  15. Nu am. Citit-o, dar e pe lista! Îmi plac cartile ce au ca subiect acea perioada

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Părerea voastră contează

Postări populare de pe acest blog

Spune adio răcelii și gripei și urează-i bun venit poftei de mâncare

Bună, dragii mei! Astăzi doresc să vă vorbesc nu despre răceală și gripă, ci despre cum putem scăpa de acestea prin intermediul mierii de la Apidava. Încep prin a vă întreba: Câți dintre voi nu v-ați confruntat anul acesta cu o mică răceală sau cu o gripă care v-a țintuit la pat pentru câteva zile bune? La mine în familie, nu a scăpat aproape nimeni. Atât eu, cât și tata, respectiv mama, ne-am luptat cu simptome groaznice și puternice de răceală și gripă. Mama ne-a îmbolnăvit, oarecum, pe mine și pe tata, însă, cunoscând un vechi truc din bătrâni, ea a acționat și simptomele, treptat, s-au mai redus, aducând cu plecarea lor o stare de bine. Despre ce truc este vorba? Vedeți voi, bătrânii nu se bazau niciodată pe medicamente, pe comprimate, ci încercau mereu să găsească soluția în natură, considerând că un produs de calitate își va face efectul mult mai bine, decât niște simple pastile, care după ce le consumi nu îndepărtează în totalitate "răul" care te po

Doza de sănătate. #2 Care sunt cele mai bogate legume în fier?

Salutare, dragilor! Astăzi în cadrul dozei de sănătate vă voi vorbi despre fier , respectiv despre cele mai bogate legume în fier.  Ce este fierul? Fierul este cunoscut ca fiind un mineral esențial pentru buna funcționare a organismului și, mai mult decât atât, este implicat în multiple procese metabolice. Totodată, acesta este indispensabil în transportul oxigenului în organism, respectiv în respirația celulară.  Și tocmai pentru că este atât de esențial pentru organismul nostru, trebuie să menționez faptul că, pentru a preveni carența de fier, ne este recomandat de către medici să consumăm cât mai multe alimente bogate care conțin în compoziția lor fier. Întrebarea, însă, este următoarea: Consumăm cantitatea indicată de fier? Potrivit specialiștilor în domeniul sănătății, pentru adulți , doza recomandată de fier este cuprinsă între 8 și 27 mg.  Iată, așadar, 5 legume bogate în fier pe care eu le consum foarte des și nu doar pentru că trebuie, ci pentru c

Recenzie - Fantoma Aniei de Vera Brosgol

Autor: Vera Brosgol Editura: ART Număr de pagini: 222 An apariție: 2017 Dintre toate lucrurile pe care se aştepta Ania să le găsească pe fundul unui vechi puţ, o nouă prietenă nu se număra printre ele. Mai ales nu o prietenă care să fie moartă de un secol. Să cazi într-un puţ e şi-aşa destul de rău, dar viaţa Aniei în sine s-ar putea să fie şi mai oribilă. Îi e ruşine cu familia ei, se jenează cu propriul ei corp şi a cam renunţat să-şi mai găsească locul în liceu. O nouă prietenă – fie ea şi moartă – este exact ce are nevoie. Dar prietena Aniei nu glumeşte deloc când zice că are de gând să-i fie alături pentru totdeauna... Caut să-mi lărgesc cât mai mult orizontul de cunoaștere, dar caut, în același timp, povești noi, care să mă impresioneze. Îmi place să experimentez, mai ales atunci când vine vorba despre universul literar și de aceea, în ultima perioadă, am diversificat lecturile și sper să ajung să citesc cărți din orice domeniu. De această dată, am optat pe