Treceți la conținutul principal

Cu Sano Maxima ai nevoie de o cantitate mică pentru rezultate... MAXIME!

Când vine vorba despre curățenie, mă declar o persoană metuculoasă, care pune, în același timp, foarte mare accent pe produsele pe care le folosește. Cu Sano Maxima , însă, ai nevoie de o cantitate mică pentru rezultate... MAXIME! Și nu glumesc când spun acest lucru! Faptul că am încercat foarte multe produse de curățare și parfumare a rufelor, îmi permite să-ți exprim o opinie clară cu privire la produsele Sano Maxima. Sincer, sunt singurele care m-au surprins plăcut, chiar dacă pe piață există mii și mii de produse.  Am fost super încântată când cei de la Sano mi-au dau vestea cea bună. Care anume? Ei bine, ei mi-au propus să testez produsele Sano Maxima , iar dacă voi fi mulțumită să împărtășesc și cu voi ceea ce mi-a plăcut atât de mult la aceste produse. Chiar dacă pe piață se fac remarcate o mulțime de produse destinare spălării rufelor, Sano are ceva special. Acest ceva, de fiecare dată, mă îndeamnă să vă recomand și vouă gama pe care aceștia o au disponibilă. Și, totuși,

Recenzie - O să râzi, totul e chimie de Dr. Mai Thi Nguyen-Kim


An apariție: 2020
Autor: Mai Thi Nguyen-Kim
Editura: Publica
Număr de pagini: 256


Ce facem, ce ne înconjoară, ce simțim – totul are de-a face cu chimia. Tânăra chimistă și jurnalistă de știință Mai Thi Nguyen-Kim nu ne lasă niciun moment să ne îndoim de asta. Ea descompune fenomene cotidiene cunoscute în elemente chimice și ne explică într-un mod glumeț și original ce reacții chimice se desfășoară în secret în jurul nostru. Mai Thi Nguyen-Kim nu ne deschide doar ochii, ci și apetitul pentru chimie. 




Încă de când am văzut că a apărut, cartea O să râzi, totul e chimie! mi-a atras atenția, nu doar prin copertă, ci și prin informațiile pe care am fost conștientă că le voi dobândi odată cu lecturarea ei. Nu știu ce vă spune vouă titlul, însă pentru mine este sugestiv și demn de descoperit în același timp. Poate că asta se datorează faptului că sunt pasionată de chimie sau simplului fapt că orice carte de știință îmi stârnește interesul. Asta nu s-ar fi întâmplat în urmă cu câțiva ani. Cărțile editurii Publica, însă, au fost cele care mi-au deschis acest apetit. Și, de altfel, mi-au confirmat faptul că merită să acorzi o șansă cărților documentate, ci nu surselor nesigure de pe internet. 

O să râzi, totul e chimie! scrisă de chimista Mai Thi Nguyen-Kim, este o carte care mi-a întrecut orice așteptare. Este o carte pe care am îmbrățișat-o cu drag de fiecare dată când mintea mea era complet relaxată și limpede. Chiar dacă este explicată într-un mod extrem de simplist, iar termenii specifici chimiei sunt și ei la rândul lor exemplificați, consider că acest volum nu poate fi citit oricând. Spun asta întrucât am încercat să o citesc chiar și seara, când eram obosită. Nu a funcționat. Nu am fost în stare să procesez informația. După ce am remarcat acest aspect, am decis că cel mai bine pentru mine ar fi să o parcurg dimineața sau în timpul zilei, până la orele după amiezii. Iar această decizie, mi-a făcut mai mult decât bine. Doar în acest fel am procesat tot ceea ce a comunicat autoarea, fără a întâmpina dificultăți la înțelegere.

Ce mi-a atras cel mai mult atenția și ce mi-a plăcut, de fapt? Pot să vă povestesc atât e multe. O să mă limitez, totuși, la cele mai relevante aspecte. Nu de alta, dar vreau să vă las pe voi să descoperiți tainele acestui must read. (Un must read mai ales pentru cei care se împacă bine cu chimia și au o afinitate pentru aceasta.).

În primul și în primul rând, am descoperit un stil de scriere cursiv, lejer, dar plin de informații cu o însemnătate aparte. Un stil de scriere prin prisma căruia se conturează o poveste, o legătură între chimie și om, om și chimie. Oricum ați lua-o, suntem interconectați cu procesele chimice, iar chimia, fie că vrem, fie că nu vrem, face parte din viața noastră. 24 din 24 de ore, 7 zile din 7. Supraviețuim cu ea și datorită ei.

De altfel, recitind pagini la întâmplare, îmi dau seama că am râs mult la această carte. Am râs pentru că autoarea îmbină foarte bine informația - care este succintă, uneori la obiect, dar și explicată, cu umorul. Și tocmai îmi dau seama că, de fapt, orice experiment vine la pachet și cu o doză de umor și chiar incertitudine. (Nu stau lucrurile așa în viața reală, însă autoarea alege să se axeze și pe partea aceasta, cea a umorului. Doar în acest fel, informația poate fi percepută și digerată mai ușor.). 
Începând de la cafea și trezitul de dimineață, până la conținutul pastei de dinți și ochiurile pe care le punem în tigaie pentru a le servi drept mic dejun, toate acestea au legătură cu procesele chimice. La mijloc nu este altceva decât...oare ce să fie? Chimie! La mijloc este chimie! 


Lecturând această carte mi-am dat seama că nu pot trece doar așa peste informații. Am decis că cel mai bine pentru mine ar fi să notez într-o agendă ce mi-a atras atenția. Chiar dacă știm multe lucruri, asta nu înseamnă că le cunoaștem în profunzime. La fel de bine, aceste informații, dacă nu mai avem contact cu ele, se uită. Norocul meu? Am terminat liceul doar cu doi ani în urmă, astfel că noțiunile de bază ale chimie încă le mai cunosc. Niciodată, totuși, nu strică o reîmprospătare a informației. Și cum să faci asta în cel mai plăcut mod, dacă nu citind o carte care vizează exact aceste noțiuni? (Și multe altele, nu încape loc de îndoială.).

Notițele mele s-au dovedit a fi adevărate desene cu formule chimice, cu informații notate ici-colo, sus sau jos. Astfel, cel mai mult mi-au atras atenția cafeina (se putea să nu fiu atentă la aceasta, iubitoare de cafea fiind?), melatonina - hormonul somnului (mi-e drag somnul uneori prea mult), cortizolul - hormonul stresului (cei care trec prin examene știu cel mai bine că ar fi de preferat să-l evităm), adrenalina și chiar vanilina. 

Acestea fiind spuse, autoarea abordează o mulțime de subiecte, de la cele mai uzuale, cum ar fi trezitul de dimineață și cafeaua, până la cele mai puțin uzuale. Și aici vorbesc despre subiecte tabu, precum gazele sau transpirația. 
P.S. nu știu cum se face, dar fotografiind două pagini la întâmplare, vrând să vă arăt că avem parte în carte și de mici desene și explicații, a ieșit fotografia de mai jos. Vă las pe voi să vedeți despre ce este vorba. 


Cu alte cuvinte, acest volum de carte mi-a plăcut, deoarece în urma lecturării am rămas cu informații pe care le pot folosi în fiecare zi. Ba mai mult, este o carte pe care vă recomand să o citiți cu răbdare, când aveți timp, ci nu pe fugă. Nu de alta, dar nu merită ca informația să nu fie apreciată la justa valoare din cauza lipsei de timp. 
Pe Goodreads i-am oferit, fără să stau pe gânduri, 5 steluțe din 5! Motivul? V-am spus mai sus! 

"Fără gândire creativă și inovativă nu ar exista nici artă, nici progres științific."


Iubesc, de altfel, cărțile de la Editura Publica. Este una dintre editurile mele preferate, cu atât mai mult cu cât, mai ales în Co-Lecția de Știință, găsesc volumele cele mai interesante. Voi citiți cărți din această colecție? Dacă nu ați făcut-o până acum, O să râzi, totul e chimie! este o carte cu care ați putea începe!

Sunteți gata să descoperiți cum este corect? Iese căldura afară din cameră când lăsăm ușa sau geamul deschis sau intră frigul în cameră? Voi cum spuneți? Răspunsul se găsește în acest volum de carte! La fel de bine, autoarea Mai Thi Nguyen-Kim este cea care vă provoacă la o sumedenie de astfel de întrebări. Nu vă veți plictisi deloc citind această carte, ci vă veți distra. Umorul este unul dintre punctele forte ale autoarei. 
Mai multe trebuie să descoperiți voi! 

Lectură plăcută!

Comentarii

  1. Pare o carte atât de interesantă!
    Am pus-o pe listă. O voi achiziționa dată viitoare când voi plasa o comandă.

    RăspundețiȘtergere
  2. O carte pe gustul meu. Abia astept sa o citesc!

    RăspundețiȘtergere
  3. desi sunt un pic pe langa cu chimia, m-a pasionat mai mult fizica in scoala, cred ca totusi mi-ar placea aceasta carte!

    RăspundețiȘtergere
  4. Ce interesantă pare. Mulțumesc pentru recomandare! O voi trece pe lista de dorințe.

    RăspundețiȘtergere
  5. Am adăugat cartea în lista mea, fiindcă sunt sigură că o să-mi placă.

    RăspundețiȘtergere
  6. Mi-a plăcut chimia, chiar am predat-o câțiva ani. Și da, totul e chimie!
    Și în relații, nu doar în materie!
    Mi-am notat, deși sunt sigură că voi reține titlul, mi-ar plăcea să citesc cartea.
    Mulțumesc pentru recomandare!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. O să îți placă, ai să vezi!
      Mulțumesc și eu pentru vizită!

      Ștergere
  7. Cartea aceasta este foarte pe gustul meu! Trebuie să o citesc și eu.

    RăspundețiȘtergere
  8. Pare chiar interesanta si cu siguranta este si utila. As avea si eu ce invata din ea, asa ca mi-am notat titlul.

    RăspundețiȘtergere
  9. Foarte interesanta si captivanta cartea ! O trec si eu pe lista.

    RăspundețiȘtergere
  10. Asa cevaaaa! Din pantalonii cu perna de carbune activ au iesit mai putine gaze :))))
    Vai cat de fain pare din ce am vazut in acele doua pagini, iar coperta imi place si ea maxim! Mi-am salvat poza pe desxtop sa o adaug la urmatoarea comanda :D Multu!!

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Părerea voastră contează

Postări populare de pe acest blog

Spune adio răcelii și gripei și urează-i bun venit poftei de mâncare

Bună, dragii mei! Astăzi doresc să vă vorbesc nu despre răceală și gripă, ci despre cum putem scăpa de acestea prin intermediul mierii de la Apidava. Încep prin a vă întreba: Câți dintre voi nu v-ați confruntat anul acesta cu o mică răceală sau cu o gripă care v-a țintuit la pat pentru câteva zile bune? La mine în familie, nu a scăpat aproape nimeni. Atât eu, cât și tata, respectiv mama, ne-am luptat cu simptome groaznice și puternice de răceală și gripă. Mama ne-a îmbolnăvit, oarecum, pe mine și pe tata, însă, cunoscând un vechi truc din bătrâni, ea a acționat și simptomele, treptat, s-au mai redus, aducând cu plecarea lor o stare de bine. Despre ce truc este vorba? Vedeți voi, bătrânii nu se bazau niciodată pe medicamente, pe comprimate, ci încercau mereu să găsească soluția în natură, considerând că un produs de calitate își va face efectul mult mai bine, decât niște simple pastile, care după ce le consumi nu îndepărtează în totalitate "răul" care te po

Doza de sănătate. #2 Care sunt cele mai bogate legume în fier?

Salutare, dragilor! Astăzi în cadrul dozei de sănătate vă voi vorbi despre fier , respectiv despre cele mai bogate legume în fier.  Ce este fierul? Fierul este cunoscut ca fiind un mineral esențial pentru buna funcționare a organismului și, mai mult decât atât, este implicat în multiple procese metabolice. Totodată, acesta este indispensabil în transportul oxigenului în organism, respectiv în respirația celulară.  Și tocmai pentru că este atât de esențial pentru organismul nostru, trebuie să menționez faptul că, pentru a preveni carența de fier, ne este recomandat de către medici să consumăm cât mai multe alimente bogate care conțin în compoziția lor fier. Întrebarea, însă, este următoarea: Consumăm cantitatea indicată de fier? Potrivit specialiștilor în domeniul sănătății, pentru adulți , doza recomandată de fier este cuprinsă între 8 și 27 mg.  Iată, așadar, 5 legume bogate în fier pe care eu le consum foarte des și nu doar pentru că trebuie, ci pentru c

Recenzie - Fantoma Aniei de Vera Brosgol

Autor: Vera Brosgol Editura: ART Număr de pagini: 222 An apariție: 2017 Dintre toate lucrurile pe care se aştepta Ania să le găsească pe fundul unui vechi puţ, o nouă prietenă nu se număra printre ele. Mai ales nu o prietenă care să fie moartă de un secol. Să cazi într-un puţ e şi-aşa destul de rău, dar viaţa Aniei în sine s-ar putea să fie şi mai oribilă. Îi e ruşine cu familia ei, se jenează cu propriul ei corp şi a cam renunţat să-şi mai găsească locul în liceu. O nouă prietenă – fie ea şi moartă – este exact ce are nevoie. Dar prietena Aniei nu glumeşte deloc când zice că are de gând să-i fie alături pentru totdeauna... Caut să-mi lărgesc cât mai mult orizontul de cunoaștere, dar caut, în același timp, povești noi, care să mă impresioneze. Îmi place să experimentez, mai ales atunci când vine vorba despre universul literar și de aceea, în ultima perioadă, am diversificat lecturile și sper să ajung să citesc cărți din orice domeniu. De această dată, am optat pe