Recenzie - Lumea sexului de Henry Miller

Titlu: Lumea sexului
Autor: Henry Miller
Număr de pagini: 128

Constient de dezaprobarea pe care au stirnit-o cele doua Tropice in rindul unora dintre cititorii sai, precum si de opozitia pe care alti cititori au sesizat-o intre continutul licentios si fragmentele contemplative, eseistice si filosofice care abunda de asemenea in romanele sale, Henry Miller isi propune cu aceasta scurta scriere la obiect sa-si expuna limpede si raspicat pozitia in controversa, explicind de ce, din perspectiva lui, nu exista nici o contradictie intre senzualitatea debordanta din romanele sale, crezul sau artistic si filosofia sa de viata. Miller se exprima si aici intr-un limbaj direct si lipsit de pudoare, povestindu-si propriile experiente sexuale din anii tineretii si apoi formulindu-si concluziile filosofice.

În ultima perioadă am simțit nevoia unor lecturi mai serioase, care să îmi ofere un prilej de a medita la anumite aspecte. Am fost mereu atrasă de ceea ce înseamnă exactitate și stabilitate, dar, totodată, m-a atras și necunoscutul, respectiv incertitudinea. Ideea de a căuta un răspuns în mai multe părți, mi se pare o dovadă de muncă, de interes și de sacrificiu și de aceea am ales să descopăr o lume diferită prin prisma unui autor ca Henry Miller

Auzisem pentru prima dată de acest autor de la o persoană pasionată de citit și, trebuie să recunosc, că psihologia și informația despre care se vorbea peste tot, m-a determinat să caut titlurile autorului Henry Miller. Există o multitudine de cărți pe care acesta le-a scris, dar ce am ales eu se rezumă la două cuvinte Lumea sexului.

Nu știam dacă să mă aștept la erotism sau doar la câteva informații despre acest concept. Citind, însă, am descoperit, de fapt, niște informații vaste, care sunt inspirate din viața autorului. Lumea sexului ne prezintă, de fapt, părerea autorului și viziunea lui despre ceea ce înseamnă actul acesta sexual, despre modul în care acesta se practica, punându-l, de altfel, în opoziție cu dragostea.

Ideile reflectate în text sunt destul de ample, dar consider că, totuși, ar fi putut să fie mult mai bine definite. Mi-a plăcut să aflu părerea autorului despre el, dar am apreciat și viziunea lui diferită, în raport cu anumite păreri exprimate, poate, chiar de noi.

Pe parcursul cărții mi s-a părut că acesta a dat dovadă de informare, deoarece deține foarte multe informații și face o sumedenie de conexiuni, care vin să amplifice și să susțină cee ce el a afirmat.

Pe lângă aceste aspecte, în Lumea sexului ni se vorbește și despre lume în general. Despre calitățile și defectele ei, despre modul în care aceasta ar trebui percepută. Având o experiență vastă de viață, Henry Miller a reușit să contureze aspecte foarte importante, de la iubire, până la elemente din viața de zi cu zi.

"Adevărata viață începe când suntem singuri. "

"Omul pe deplin receptiv știe că fiecare întâmplare este garnisită cu semnificații. El știe nu doar că viața i s-a schimbat, ci i că până la urmă întreaga lume va fi afectată"

Chiar dacă autorul îmi transmite o dorință acută de a se exprima, el este, totodată, o persoană deschisă, care își îngăduie să vadă toate perspectivele posibile. În ochii lui, lumea este de nuanțe diferite, însă fiecare alege cum o percepe.

"Rolul pe face sexul îl joacă în viața omului diferă foarte mult de la individ la individ, după cum știm. Nu este imposibil să existe un model care include cele mai largi variațiuni. Mă gândesc la sex ca la un domeniu doar parțial explorat; partea cea mai mare, cel puțin pentru mine, rămâne misterioasă și necunoscută. Același lucru este valabil și pentru alte aspecte ale forțelor vitale. Putem cunoaște puțin sau mult, dar cu cât forțăm mai mult limitele, u atât orizontul se îndepărtează. Suntem învăluiți într-o mare de forțe ce par a sfida anemica noastră inteligență. Până când nu acceptăm că viața însăși are temeiul în mister n-am învățat nimic."

Mi se pare absolut minunat felul în care acesta percepe lumea. M-a cucerit adevărul care se ascunde în spatele fiecărei fraze. Nostalgia mi s-a instalat pe chip și chiar în aceste momente mă întreb cum o ființă, precum suntem noi, a putut să vadă atât de clar lucrurile? De câtă putere a dat acesta dovadă și prin câte a trecut ca să ajungă la aceste concluzii? Pe propria noastră piele putem să trăim multe dezamăgiri, dar puțini sunt cei care acceptă și au puterea să vorbească despre ele. Eu, sincer, nu aș putea să mă deschid în felul acesta în fața unor pagini goale. Dar scrisul ne poate asculta mai mult decât o face un prieten.

De altfel, citind rânduri după rânduri, mi-am dat seama că opera lui Henry Miller, Lumea sexului se aseamănă foarte mult cu poezia Eu nu strivesc corola de minuni a lumii, poezie care aparține lui Lucian Blaga. Cei doi sunt adepți ai misterului și prin acesta reușesc să contureze opere, care date mai departe, pot schimba percepții.

Mai departe aș dori să vă las pe voi să descoperiți și alte secrete care stau ascunse în cadrul acestei opere. În ceea ce mă privește, însă, nu sunt hotărâtă asupra unui lucru: mi-a plăcut opera mult sau foarte mult? Eu zic că o carte adevărată este aceea care te face să meditezi și să te transpui în poveste, însă depinde de fiecare persoană în parte.

Pentru mine, Lumea sexului a fost una dintre cărțile de care aveam nevoie și de aceea o recomand cu mare drag tuturor celor pasionați de necunoscut și mister.

Mulțumesc celor de la Târgul Cărții pentru posibilitatea de a citi această carte. Ea poate fi achiziționată cu doar un click aici

Ce părere aveți despre această carte? V-ar plăcea să o citiți?