Recenzie "Necunoscutul" de Alexandra Gheorghe

An apariție: 2015
Autor: Alexandra Gheorghe
Categoria: Romane de dragoste, Cărți romantice
Ediția: Necartonată
Editura: LIBRIS
Număr de pagini: 152

Alice, personajul principal al acestei povești, începe să cunoască fluturii dragostei în primul an de facultate. Copilă fiind, aceste sentimente puternice o sperie, făcând-o să nege cu toată tăria tot ce o lega de acest simțământ. Necunoscutul - băiatul care îi fură atenția în anii de liceu își face prezența doar în primul an de facultate - reușește să o cunoască cu adevărat doar în ultima parte a poveștii.
În prima parte, Alice, lăsându-se pradă unei povești false, legându-se de Cristian, băiatul pe care îl cunoscuse într-o vacanță la mare, doar pentru a acoperi golul lăsat de Necunoscut înțelege dragostea cu ajutorul lui Cristi, astfel chinuind un suflet nevinovat. El se îndrăgostește de ea orbește, suferința și chinul dragostei acoperindu-l în întregime. Între timp., conștientă și matură după această relație, Alice se întâlnește din nou cu Necunoscutul înfăptuind împreună o poveste încă nescrisă...
Este o poveste simplă unde dragostea umple toate golurile vieții. Un sentiment care ne învață să suferim și să ne acceptăm ca personaje ale poveștilor noastre. Asemenea lui Alice, strâns legate de locurile natale, de munții ei și de mare, reușim să înțelegem rolul nostru, doar așa...făcând greșeli, neînțelegând, de fapt, începutul.
  • Dacă ești într-un moment de cumpănă sau, pur și simplu, nu știi ce să citești, eu sunt aici pentru a-ți prezenta în câteva cuvinte minunata poveste ce se află între cele două coperți ale acestei mici minunății scrise de Alexandra Gheorghe. Astfel, în momentul în care dorești să te relaxezi și să nu pui presiune pe creier cu o sumedenie de pagini încărcate de informații greoaie, tot ce trebuie să faci este să te destăinui cu ceea ce însemnă relaxare și bunăvoie, iar cartea aceasta este tot ceea ce îți trebuie în astfel de momente. Spun asta deoarece pentru mine povestioara care stă la baza acestei opere m-a făcut să mă relaxez și să mă bucur alături de personaje, dar, totodată, am luat partea la toate întâmplările prin care acestea au trecut. Având un stil foarte lejer, iar propozițiile foarte coerente și scrise într-un mod oarecum specific genurilor de cărți simpliste, lecturarea cărții se va face foarte lejer și rapid, iar mie mi-a plăcut enorm tipul acesta de evadare din cotidian.
  • Îmi place foarte mult faptul că personajele care își fac apariția pe parcurs nu sunt extravagante, ci, mai degrabă, îți oferă prilejul de a experimenta alături de ale tot ceea ce înseamnă iubire, minciună și tristețe. Da, ați ghicit, la baza acestei mici istorisiri se află o poveste de dragoste, însă nu este doar o simplă poveste, cu mai degrabă aceasta are rolul de a aduce cititorul cu picioarele pe pământ pentru că, poate fi percepută ca o lecție de viață pentru unii dintre noi. Am afirmat asta deoarece de multe ori și noi trecem prin situațiile prezentate aici, iar urmările, pot, într-o altă ordine de idei, să ne facă să conștientizăm ceea ce este bine și ceea ce se plasează în categoria lucrurilor rele.
  • În prim-plan o avem pe Alice, o adolescentă sau, mai precis, o studentă, care este puerilă și lipsită de experiență, în special când vine vorba despre băieți, iubire și tot ceea ce ține de acest sentiment.
  • Timidă, necunoscând gustul iubirii sau pe cel al faptelor pe care le fac de obicei cei de vârsta ei, Alice este protagonista ce ne atrage atenția cel mai mult. Această premisă este reprezentată de faptul că ea este o persoană simplă, o fată simplă, care prin simplitatea de care dispune, atrage atenția, dar nu ne-o atrage numai nouă, ci și unui băiat, numit de către ea Necunoscutul.
  • Cum a ajuns ea să-l cunoască pe acest necunoscut? Totul a început cu foarte mult timp în urmă, iar acesta observă ceva ciudat la el, ceva ce pentru ea nu are o mare însemnătate, din moment ce aceasta nu își dorea să cunoască mai multe persoane, deoarece o avea pe Alexandra, prietena sa care i-a fost alături mereu, indiferent de situațiile prin care a trecut. Împreună cu ea, totul devenea mai ușor, parcă viața căpăta un alt sens, din urgie, totul se transforma în soare, acel soare care își face prezența după fiecare ploaie, dintr-un cer mohorât și plin de nori care stau gata să îți reverse lacrimile peste pământ.
  • Această Alice începe să experimenteze anumite sentimente, iar iubirea este cea care își face cel mai repede simțită prezența, fluturii în stomac fiind ceva nou pentru ea. Însă, așa cum ne este expus și în carte, ea consideră că suferă de o boală incurabilă, deoarece de câteva zile bune se simte foarte "rău" , iar Alice consideră că trebuie să părăsească Bucureștiul pentru o vizită care constă în parcurgerea drumului de la București până la locul plăcut inimii ei și anume ACASĂ. Cu toții așteptăm nerăbdători, când ne depărtăm de provincia unde locuim, să ajungem în cel mai scurt timp, acasă, locul unde toate supărările se transformă în zâmbete și unde, alături de brațele călduroase ale mamei, tristețea își croiește drum spre pierzare, brațele mamei reprezentând bârlogul care te așteaptă mereu acolo unde l-ai lăsat și care, întotdeauna, este primitor și călduros, așa cum numai sânul familiei poate fi.
  • Ajunsă la destinație, Alice consideră că trebuie să mai viziteze pe cineva, o persoană care a călăuzit-o de-a lungul anilor și care a îndrumat-o spre drumurile bune ale vieții. Pe de altă parte, această ființă înțeleaptă a sfătuit-o mereu și a avertizat-o să aibă grijă cu viața, deoarece viața își face victime într-un mod spectaculos. Bunica, cea mai minunată persoană în vârstă care i-a fost mereu alături și în grădinile căreia și-a găsit mereu alinarea și liniștea, aceasta este persoana pe care, pe lângă părinții ei, o apreciază și o venerează cel mai mult. Pentru ea, bunica este un cufăr plin de vorbe frumoase și înțelepciune, un cufăr pe care l-ar purta după ea, dacă acest lucru ar fi posibil. Dar bunica ei nu agreează Bucureștiul, datorită aglomerației, așa că Alice trebuie să se mulțumească cu scurtele vizite pe care poate să i le facă din când în când.
  • Gândurile nu îi dau pace protagonistei și o răvășesc, chiar dacă se află în locul unde ea simte că poate să privească cerul și să poarte grija acelei zi de mâine. Dar la cine se gândește ea? Tocmai la necunoscut, iar cu starea pe care o are, categoric, se consideră bolnavă și lipsită de vlagă. Prin intermediul controlului pe care îl face într-un timp relativ scurt, la doctor, însoțită de către tatăl ei, aceasta are surpriza de a afla că nu este bolnavă, ci mai degrabă, este îndrăgostită. Acestea sunt vorbele pe care le afirmă medicul ei, însă aceasta meditează și meditează, se poate așa ceva ? Să fie îndrăgostită? Cum? Ea nici măcar nu știe ce este iubirea, nu se consideră destul de matură pentru a porni într-o călătorie, la finele căreia cineva avea să fie distrus și anume inima! Da, ea știe bine că orice început are și un sfârșit, iar acest sfârșit nu va fi deloc plăcut, mai ales pentru ea, fata care nu a mai experimentat așa ceva până în momentul de față.
  • De aici încolo, tot ceea ce se întâmplă nu suntem siguri că este pe placul fetei, deoarece întâlnește un alt băiat, care nu este Necunoscutul ei. Dar cum va putea ea trăi cu acel băiat, dacă mereu se gândește tot la ceea ce se reflectă în ochii Necunoscutului. Pentru prima dată în viața ei, este cuprinsă de sentimente cum ar fi dorința pătimașă a iubirii, dorința de a-l săruta pe acel Necunoscut, de a-l cunoaște. Își dorește să fie al ei, dar oare până la urmă se va întâmpla așa sau în viață nu primești mereu ceea ce ai sperat?
  • Totul se rezumă acum la acest bărbat care i-a furat privirea cu mult timp în urmă și care, se pare, a și păstrat-o, ținând cont de faptul că după o vreme îndelungată, tot Alice este fata la care speră și aspiră spre un viitor, alături de ea, bineînțeles.
  • Îmi doresc să descopăr cu stupoare cum vor decurge lucrurile între cei doi și, sinceră să fiu, alături de Alice m-am împrăștiat și m-am adunat cum se împrăștie norii pentru a face loc soarelui. Prin urmare, sunt de părere că emoțiile pe care această micuță carte te face să le trăiești se datorează, în tocmai, stilului de scriere al autoarei, prin care reușește să impresioneze și, totodată, să sensibilizeze. În mare parte, pentru a înțelege o carte în adevăratul sens, trebuie să mai citești și printre rânduri, respectiv să te pui în pielea personajelor și să trăiești ceea ce ele trăiesc de-a lungul întregii povestiri.
  • Nu am dorit să dau foarte multe detalii despre acest prim volum, în principiu pentru că este o lectură destul de scurtă, având cu puțin peste 150 de pagini, iar dacă ar fi să intru în detalii, aș strica tot farmecul ce constă în descoperirea de noi lumi. Mie mi-a plăcut foarte mult tipul acesta de lectură prin intermediul căruia m-am relaxat profund și este numai bună pentru situațiile în care vă aflați în tren , în mașină, la plajă sau oriunde altundeva.
  • Nelipsită de situații imprevizibile ce capătă o adevărată însemnătate, povestea ce o surprinde pe Alice, o studentă în anul întâi de facultate, te va emoționa și te va alina în același timp și să nu uităm faptul că în ceea ce trăiește ea, poate te vei regăsi și tu, deoarece ești la fel ca ea, o ființă predispusă pericolului de a fi rănită și asta din cauză că tânjești după ceea ce s-ar putea să îți aducă suferință. Acel ceva este dragostea.
Rating :
Vă recomand această carte cu cel mai mare drag! Dacă sunteți dornici să vă adânciți într-o lume în care totul se derulează pe baza a ceea ce simte Alice, aceasta este cartea care s-ar putea să vă aducă mici zâmbete pe buze, dar care, la fel de bine, vă poate stoarce o lacrimă.

Eu vă doresc lectură plăcută!
Ne citim dată viitoare cu un nou articol!

Ești îndrăgostită până peste cap de un băiat. Este cel mai frumos sentiment, trebuie doar să îți asculți inima și să faci ce îți dictează sufletul. Dragostea și iubirea sunt cele mai frumoase sentimente date pe acest Pământ.
Întotdeauna avem nevoie de ceva nou, întotdeauna ne schimbăm sau ne adaptăm situațiilor.
Niciodată nu ai să poți ocoli dragostea, ea te va urmări oricum.
Să nu te ferești niciodată de dragoste și iubire. Ea te va ajuta să înțelegi viața și rostul pe care îl ai pe acest pământ.