Recenzie " Zbor întrerupt " de Monica Lebădă

Zbor întrerupt

Volumul I

Autoare: Monica Lebădă
Categoria: Cărți pentru adolescenți, Young Adult
Editura: Bibliophil
Număr de pagini: 322

"Zbor întrerupt" cu și ca o poveste. Preț de câteva zeci de pagini asistăm la spectacolul unei micro-lumi juvenile. Nicole, o veritabilă " G.I.Jane " este din multe puncte de vedere adolescentul tipic - părinți respectabili dar care nu o înțeleg decât parțial, un cerc de " nebuni frumoși " și inevitabilele momente de plictis și neatenție la ore. Atmosfera adolescentină a romanului nu este tulburată, în această fază, decât în vise în care se aud motoarele unor avioane. Atipicitatea Nicolei și a prietenilor ei este dată de intențiile, din ce în ce mai concrete, de a apuca manșa unui avion. În locul , unor spinoase cine în familie cu alesul sau aleasa, Nicole și compania au de înfruntat emoțiile pe care reacțiile părinților - total nepregătiți de " zbor".

• Încadrat în categoria cărților pentru adolescenți, acest prim volum din trilogie impresionează prin stilul pe care autoarea îl folosește pentru a povesti fiecare amănunt din carte astfel încât să stârnească curiozitatea tuturor cititorilor. Nu este o poveste de dragoste obișnuită, ci tot ceea ce este relatat reprezintă o adevărată capodoperă, care, din punctul meu de vedere, merită să ajungă în mâna oricărui cititor, asta pentru a se convinge de calitatea textului.
  • În contextul acestui articol, o să îmi exprim părerea, strict personală, referitoare la această carte. Nu știu dacă mă credeți, dar am simțit o oarecare legătură creându-se între mine și personajele prezentate aici, încă din primele pagini ale cărții. Nu știu dacă ar trebui să mă mire sau nu acest lucru, tot ce știu este că am doar cuvinte de laudă la adresa acestui prim volum.
  • Doresc să consemnez faptul că personajele sunt foarte simpatice, prietenia dintre ei făcându-mă să îi îndrăgesc, mai ales că sunt adolescenți și pot spune că îi înțeleg perfect. Totuși, mi se pare că au ceva special. M-a atras foarte mult relația strânsă în jurul căreia gravitează prietenia lor. Pe de altă parte, este semnificativ faptul că în spatele fiecărui personaj sunt înmagazinate o serie de trăiri și probleme, tipice lumii noastre.
  • În prim-plan, o avem pe Nicole, o tânără de 18 ani care are toată viața înainte. Alături de prietenii ei, clădește amintiri care nu pot fi spulberate niciodată. Iubirea pe care și-o poartă unul celuilalt este una impresionantă, ajutorul pe care și-l oferă la fel, iar timpul petrecut împreună este, pentru ei, cea mai frumoasă parte a vieții.
  • În viața personajelor, va apărea o nouă persoană, care se va integra ușor, dar care, totodată, o va cuceri pe Nicole, numai cu o privire. David este noul lor coleg de clasa și noul membru al grupului restrâns, împreună reușesc multe, dar va reuși acesta să își ascundă sentimentele pe care le nutrește pentru Nicole? Dar ea, va fi capabilă să recunoască că ceea ce simt pentru el nu este doar o simplă simpatie, ci sentimente particularizate prin intermediul dragostei adevărate?
  • Emoții cât cuprinzi, iubire adevărată, încredere, aceste aspecte dau intensitate întâmplărilor, iubirea este doar una și pentru Nicole, aceasta se conturează doar în jurul lui David.
                     "  -Știi...mi-e dor de tine!
                       S-a oprit brusc, așteptând reacția mea . O spusese el primul! Deși o simțeam și eu, încă de când ne despărțisem în acea seară, nu cred că aș fi avut curajul să o spun. Dar acum...
-Și mie...mai mult decât mi-aș fi imaginat! "

• Îmi sunt așa de simpatice cele două personaje, încât nici nu știu cum să exprim ceea ce simt atunci când acțiunea se învârte în jurul celor doi îndrăgostiți. Iubirea care se naște treptat între cei doi decurge într-un mod foarte natural, deloc forțat, ceea ce este un aspect foarte reprezentativ. Deși avem impresia că Nicole îl cunoaște foarte bine pe David, țin să menționez că lucrurile nu stau exact așa. La fel cum fiecare dintre noi avem mici secrete, așa, și acesta, are anumite lucruri pe care nimeni nu le știe, deoarece, în mare parte, acest personaj nu a avut cui să se destăinuie.
Mă simțeam obosită. M-am întins și am închis ochii. Aceleași întrebări se derulau la nesfârșit, fără a reuși să intuiesc ceva. Am realizat că sunt atât de multe lucruri pe care nu le știu despre el. Tânjeam după îmbrățișarea lui, nu-mi doream decât să mă cuibăresc la pieptul lui, să-mi spună că totul este în regulă...Am adormit...
  • Pe lângă faptul că împărtășesc aceleași sentimente, cei doi, precum și prietenii lor, nutresc o pasiune comună și anume, pasiunea pentru aviație. Să își păstreze prietenia au reușit, însă , venind vorba de carieră, vor reuși toți să ajungă acolo unde și-au propus?
  • În continuare vom observa că lucrurile nu rămân la fel , astfel că pe parcursul relatărilor își vor face apariția noi personaje, mai mult sau mai puțin îndrăgite de către Nicole. Viața ei se va schimba radical datorită unei situații neașteptate care o va obliga să își continue viața, chiar dacă nu mai are un obiectiv spre care să aspire. Emoțiile, lacrimile, părerile de rău sunt doar câteva dintre sentimentele care și-au făcut prezența în interiorul ființei mele, în momentul în care am citit această carte. Să nu mai vorbim de suspans, de ceea ce este atât de căutat la o carte și, prin urmare, aș putea spune că Monica are darul de a intra în sufletul cititorului prin simplele cuvinte pe care le folosește. Tot ceea ce mi-a oferit această carte nu se poate exprima în cuvinte, de aceea am să mă adresez cititorilor și să menționez faptul că această carte, trebuie inclusă, categoric, în categoria cărților " must read".
  • M-am atașat de fiecare personaj în parte și consider că fiecare a avut rolul bine stabilit, creând astfel o lume din interiorul căruia cu greu să te mai poți desprinde. Tot în acest contex, doresc să afirm că mare mi-a fost uimirea când am întâlnit-o pe Dana , fata vorbăreață,dar atrăgătoare care m-a făcut și mai mult să vreau să nu las această carte jos din mână. Faptul că aceasta îmi poartă numele, este un amănunt care mi-a distras atenția.
  • Lăsând asta la o parte,însă, nu doresc să dau foarte multe detalii despre personaje și despre acțiune, ci, cu precădere , vă îndemn să puneți mâna pe acest volum cât mai repede, deoarece consider că această poveste este una autentică și originală și, deși este o carte încadrată în categoria celor pentru adolescenți, nu surprinde tipica poveste de dragoste dintre un băiat și o fată. Această carte scoată în evidență multe aspecte care m-a făcut s-o cataloghez ca fiind una dintre cele mai impresionante povești Young Adult pe care le-am citit vreodată.
  • Recunosc că m-a surprins și nu mai ppt de nerăbdare, în sensul că abia aștept să citesc și cel de-al doilea volum. Sunt foarte curioasă să văd cum vor decurge lucrurile în continuare și, pe de altă parte, doresc să aflu ce se va întâmpla cu Nicole, respectiv cu persoana căreia i-a permis să intre în inima ei.
  • Vă recomand cu mare căldură această carte și sper să o lecturați cu emoția cu care am făcut-o și eu.
  • Așa cum nu mă așteptam să fie, această carte, prin intermediul conținutului ei, mi-a oferit tot ceea ce am avut nevoie, de la sentimente de fericire, la nuanțe de tristețe și plâns, de la iubire la ură, de la prietenie la frânturi ce acum sunt doar amintiri. Va reuși Nicole să meargă mai departe după ce viața a pedepsit-o într-un mod considerabil?

Aștept cu nerăbdare să cutreier universul celui de al doilea volum " Dincolo de cer".