Treceți la conținutul principal

Cu Sano Maxima ai nevoie de o cantitate mică pentru rezultate... MAXIME!

Când vine vorba despre curățenie, mă declar o persoană metuculoasă, care pune, în același timp, foarte mare accent pe produsele pe care le folosește. Cu Sano Maxima , însă, ai nevoie de o cantitate mică pentru rezultate... MAXIME! Și nu glumesc când spun acest lucru! Faptul că am încercat foarte multe produse de curățare și parfumare a rufelor, îmi permite să-ți exprim o opinie clară cu privire la produsele Sano Maxima. Sincer, sunt singurele care m-au surprins plăcut, chiar dacă pe piață există mii și mii de produse.  Am fost super încântată când cei de la Sano mi-au dau vestea cea bună. Care anume? Ei bine, ei mi-au propus să testez produsele Sano Maxima , iar dacă voi fi mulțumită să împărtășesc și cu voi ceea ce mi-a plăcut atât de mult la aceste produse. Chiar dacă pe piață se fac remarcate o mulțime de produse destinare spălării rufelor, Sano are ceva special. Acest ceva, de fiecare dată, mă îndeamnă să vă recomand și vouă gama pe care aceștia o au disponibilă. Și, totuși,

Recenzie - Banda celor șase ciori de Leigh Bardugo

Banda celor șase ciori

An apariție: 2006
Autor: Leigh Bardugo
Categoria: Cărți pentru adolescenți / Young Adult
Colecție: Fiction Connection
Ediție: Necartonată
Editura: Trei
Număr de pagini: 592
Traducător: Laurențiu Dulman


Sase proscrisi periculosi... O misiune imposibila...
    Ketterdam: un centru infloritor al comertului international, unde poti gasi orice daca esti dispus sa platesti pretul – si nimeni nu o stie mai bine decat Kaz Brekker, un hot de geniu. Lui Kaz i se propune sa dea o lovitura extrem de periculoasa, care l-ar putea face putred de bogat. Dar nu poate sa actioneze de unul singur…
    Asa ca iata care este banda lui:
  - Un condamnat insetat de razbunare.
  - Un tragator impatimit de jocurile de noroc.
  - Un fugar cu un trecut privilegiat.
  - O spioana poreclita Fantoma.
  - O Sfasie-Inimi care isi foloseste puterea ca sa supravietuiasca intr-un cartier rau famat.
  - Un hot cu darul evadarilor imposibile.
    Kaz si echipa lui sunt singurii care pot impiedica distrugerea intregii lumi – daca nu se ucid mai intai intre ei.

Fragment din carte:

„Inej era supla, numai muschi si oase subtiri — o constitutie de acrobata. Cutitul ii intrase pe sub bratul stang. Mare noroc ca scapase cu viata. Inca putin si lama i-ar fi strapuns apexul inimii.
    Nina stia ca daca doar i-ar fi sudat pielea, la fel cum facuse cu Wylan, Inej ar fi continuat sa sangereze pe dinauntru, asa ca incercase mai intai sa opreasca treptat sangerarea. Facuse o treaba destul de buna, dar Inej pierduse mult sange, iar Nina habar n-avea ce trebuia facut. Auzise ca unii Vindecatori puteau sa inlocuiasca sangele pierdut cu sange de la altcineva,insa daca operatiunea era efectuata incorect, ar fi fost ca si cand ai fi otravit pacientul. Era mult peste puterile ei.
    A terminat de sudat rana, apoi a acoperit-o pe Inej cu o patura subtire de lana. Deocamdata, tot ce putea face Nina era sa-i supravegheze pulsul si respiratia. Cand a bagat mainile lui Inej sub patura, Nina i-a vazut pielea cicatrizata de pe interiorul antebratului. Si-a plimbat degetul mare peste muchiile cicatricilor. Probabil acolo fusese pana de paun, tatuajul purtat de fetele de la Casa Exotica, poreclita Menajeria. Cine i-l scosese facuse o treaba proasta.
    Curioasa, Nina i-a suflecat si cealalta maneca. Pielea celeilalte maini era fina si curata: Inej nu-si facuse tatuajul cu cioara si potirul pe care il aveau toti membrii Scursurilor. Aliantele se tot schimbau in Butoi, dar banda era familia ta, singura protectie care conta. Nina avea doua tatuaje. Cel de pe antebratul stang era de la Casa Trandafirului Alb, iar cel care conta era pe mana dreapta: o cioara care incerca sa bea dintr-o cupa aproape goala. Tatuajul spunea lumii ca apartinea Scursurilor, ca daca cineva se lua de ea, risca razbunarea lor.
    Inej intrase in randul Scursurilor de mai multa vreme decat Nina, dar nu avea tatuajul. Ciudat.”
  • Banda celor șase ciori , o carte încadrată în seria cu același nume, ce face furori atât pe rețelele de socializare din țările străine, cât și pe cele din România. Adolescenții și, nu numai, o îndrăgesc și o laudă, nu îi condamn, deoarece și pentru mine a reprezentat o lectură plăcută. Știți cum se spune că după lecturarea fiecărei cărți în parte, cititorul, fie că dorește, fie că nu, tot rămâne cu ceva. Acel ceva îi va folosi și, totodată, îl va ajuta să se dezvolte, căci, doar citind ajungi să creezi un bagaj de cunoștințe și o exprimare demnă, ce nu te va afunda niciodată pe culmile rușinii.
  • În ceea ce privește această înșiruire de întâmplări ce, până la urmă, constituie o carte, doresc să afirm că mi-am pus amprenta pe ea de multă vreme, însă lista lecturilor mele s-a diversificat și odată cu apariția noilor cărți, am amânat achiziționarea acestea, dar, uite, că a venit momentul să îmi aparțină și, astfel, am putut să mă bucur de o lectură chiar frumoasă, la finele căreia geamantanul meu intelectual s-a îmbogățit.
  • În ce constă subiectul acestei cărți? Sincer, în momentul în care m-am apucat de carte, eram foarte dornică să descopăr în profunzime subiectul. Așadar, acesta surprinde un grup ce poartă un apelativ cunoscut sub numele de bandă sau, o adunătură de ..de ce? De copii care prin capacitățile lor denotă inteligență și maturitate, dar sunt percepuți de comunitate ca fiind doar niște puști, incapabili de a face față împrejurimilor.


  • Kaz, Inej, Nina, Matthias, Jesper și Wylan alcătuiesc banda ce este cunoscută și chiar apreciată, poate, dar câți din cei care îi privesc reușesc să-și imagineze ce au în comun aceste șase personalități?  Au ajuns la orfelinate, au evadat, au plecat de acasă pentru condiții ce nu le asigură statornicie nici pe parcursul unei zile, părinții nu există sau dacă există, au ajuns să-și manifeste dezgustul și ura față de ei și, totuși, ei răzbesc și prietenia este cea care îi leagă, cea care le dă speranță și, astfel, au siguranța că vor trece și peste acele zile în care se anunță ploaie în sufletele lor, ploaie ce poate fi stinsă doar prin intermediul legăturii ce s-a creat între ei, acea legătură care îi va păstra vii și în cele mai groaznice momente.
  • Fiecare personaj în parte are ceva special și astfel, pot să vă spun că nu pot să-mi aleg preferatul, deoarece aceștia se completează unul pe altul. Unul este mai temperat, altul mai vulcanic, unul dispune de înțelegere, pe când celălalt este un încăpățânat, însă, toți atrag atenția prin ceea ce fac și, doar împreună, alcătuiesc cea mai puternică bandă.
  • Mi-a plăcut foarte mult faptul că împreună au reușit să compună un fel de motto ce are menirea de denota o fărâmă de speranță, astfel că de fiecare dată când se aventurau într-o nouă bătălie, aceștia rosteau acele cuvinte și astfel, speranța renăștea în suflet și, odată cu ea, victoria ce se perinda în jurul loc, aproape, de fiecare dată.

  • După cum spuneam și anterior, subiectul este unul vast și ne aduce la cunoștință toate planurile ce se conturează în conștientul echipei, planuri de vor da greș sau la final vor fi considerate ca fiind construite în așa fel încât să nu existe termenul de eșuat, ci numai învingeri ce îi vor face mai puternici și, de ce nu, îi va maturiza, chiar dacă, vârsta este una de care maturizarea și situațiile precare nu țin cont.
  • Acțiunea se petrece în Ketterdam, un centru în care comerțul era pe primul plan, iar dacă îți manifestai dorința de cumpăra ceva,  erai, pe de altă parte, dispus să plătești cu însăși viața pentru a se materializa respectiva dorință? Aceste târguri sunt cunoscute cel mai bine de către Kaz, deoarece și acesta a întocmit o serie de afaceri și schimburi valoroase, schimburi ce, în momentul de față, îi ajută echipa să fie mai puternică, mai demnă de răzbunare și victorie. Acel schimb este chiar un membru al bandei, dar despre cine o fi vorba ?

  • Din punctul meu de vedere, Kaz este coordonatorul perfect și acest lucru se vede și în cadrul lecturii, deoarece cu el sarcinile și misiunile iau o amploare ce duce spre un posibil succes, căci fără de el, echipa ar fi precum unui nor ce se împrăștie odată ce soarele își face simțită prezența. M-au impresionat calitățile de care dispune acesta și chiar dacă vârsta este una ce nu depășește șaisprezece-șaptesprezece ani, mereu am avut impresia că anii lui sunt undeva la treizeci, în principiu pentru că dă dovadă de maturitate. Într-o altă ordine de idei, Kaz împărtășește experiențele lui și cunoștințele cu grupul pe care și l-a format. Cu alte cuvinte, pot spune că este mentorul perfect, acel mentor ce oferă libertate colaboratorilor săi, dar îi mustră în momentul în care greșesc, toate astea pentru a-i ajuta să se cunoască mai bine și pentru a-i antrena, astfel fiind pregătiți pentru cruda realitate ce le inundă mințile până la cel mai secret colțișor.
  • O altă personalitate complexă este Matthias, probabil cel mai în vârstă dintre ei, dar când spun acestea să nu vă gândiți că este bătrân, ci pur și simplu, vârsta lui este una mai doborâtă de ani decât a celorlalți cinci. Într-o primă ordine de idei, nu l-am suportat pentru că, efectiv, nu îți înțelegeam comportamentul pe care îl avea față de ceilalți, cu precădere, față de Nina. Ceva trebuia să fie la mijloc, ceva care să îl fi deranjat atât de tare, încât, acum, când era nevoie de toată echipa unită, să nu mai fie în stare să dispună de cooperare cu aceștia, toate datorită Ninei, fata care i-a făcut trecutul insuportabil. Ce o fi făcut? În momentul în care am aflat cu ce l-a deranjat Nina, nu l-am mai condamnat, astfel că mai apoi, reacțiile lui mi s-au părut complet normale.
  • Acesta, pe de altă parte, este un druskelle, o entitate ce se înrudește cu lupii, dar nu orice fel de lupi. Oh, nu v-am spus? Toți cei șase, nu sunt doar simple făpturi, sunt speciali, iar prin ce sunt speciali, o să vedeți în clipa în care o să vă afundați în ceea ce constituie povestea, de fapt.
  • O să avem parte și de o fată Grisha ce își va risca viața pentru banda sa, dar care dintre cele două fete este nu vă spun. Mi-a plăcut mult că și acest personaj și-a făcut prezența, iar astfel, împreună, personajele, au construit o poveste demnă de citit și de consemnat, căci prin stilul lui Leigh, am reușit să lecturez foarte ușor o carte care nu m-a lăsat imună. Am râs din răsputeri, dar am avut și momente tensionate și toate aceste doar alături de acești șase eroi, eroi ce se avânta în lupta vieții lor, o luptă ce pune la bătaie o sumă considerabilă de bani, în urma căreia, toți, cu mic cu mare, ar putea trăi fără a duce grija zilei ce are să urmeze.
  • Aici, am să fac loc unui fragment ce mi-a ridicat colțurile buzelor :
-Du-te și spune-i generalului tău să nu mai trimită Vărfurile Negre în Portul Cinci și că ne așteptăm la o despăgubire pentru transportul de jurda pe care l-am pierdut, plus cinci la sută din sumă pentru că ați venit cu arme pe un teritoriu neutru și alte cinci procente pentru că sunteți niște idioți fără pereche.
Apoi bastonul lui Kaz s-a ridicat brusc, descriind un arc de cerc, iar Geels a scos un țipăt simțind cum îi trosnește încheietura mâinii. Pistolul i-a căzut pe caldarâm.
-Deja m-am dat bătut! a răcnit Geels apucându-și încheietura cu mâna teafără. M-am dat bătut!
-Dacă mai ridici vreodată pistolul spre mine, îți rup amândouă încheieturile și o să trebuiască să angajezi pe cineva să te ajute să te piși, l-a amenințat Kaz, ridicându-și borul pălăriei cu mânerul bastonului. Sau o poți ruga să te ajute pe minunata Elise.
  • De altfel, nu pot să fac abstracție nici de la o altă secvență care, de altfel, m-a făcut să fiu pe jos de râs. V-o las aici ca să vă bucurați si voi de ceea ce am considerat eu ca fiind amuzant :
-Ce mănâncă druskelle? a întrebat ea, iuțind pasul. În afară de copii Grisha.
-Nu mănâncă copii!
-Untură de delfin? Copite de ren?
Nina i-a văzut buzele arcuindu-se și s-a întrebat dacă îi era greață sau dacă nu cumva își înăbușea râsul.
-Mâncăm mult pește. Hering. Cod în saramură. Și, da, inclusiv ren, dar nu copitele.
  • Acestea fiind spuse, prin intermediul a ceea ce am afirmat mai sus, doresc să se înțeleagă că mi-a plăcut această carte, deși, sincer vorbind, mi-a fost foarte greu să mă acomodez cu numele care au ieșit la iveală pe parcursul lecturii. Vă recomand acest prim volum și vă aștept și pe voi să reveniți cu impresii sau, dacă ați citit cartea, să îmi spuneți ce părere v-a lăsat.
Cartea se poate achiziționa de aici.
 Vă doresc lectură plăcută, iar noi ne citim data viitoare când voi reveni cu un nou articol.

Rating: 4/5

Mulțumesc Libris.ro pentru exemplarul oferit spre recenzare.

Citate care mi-au atras atenția:


...dragostea e ciudată.
Vezi tu, fiecare om e un seif, un cufăr cu secrete și dorințe.

Pentru că iubirea era un musafir pe care îl primeai cu dragă inimă, după care nu mai puteai scăpa de el.

...întotdeauna există o cale de ieșire.

Întotdeauna mai e ceva de pierdut.

...moartea nu se supune niciunui om.

Când puterea trece de la unii la alții, mereu suferă cineva.  


.




Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Doza de sănătate. #2 Care sunt cele mai bogate legume în fier?

Salutare, dragilor! Astăzi în cadrul dozei de sănătate vă voi vorbi despre fier , respectiv despre cele mai bogate legume în fier.  Ce este fierul? Fierul este cunoscut ca fiind un mineral esențial pentru buna funcționare a organismului și, mai mult decât atât, este implicat în multiple procese metabolice. Totodată, acesta este indispensabil în transportul oxigenului în organism, respectiv în respirația celulară.  Și tocmai pentru că este atât de esențial pentru organismul nostru, trebuie să menționez faptul că, pentru a preveni carența de fier, ne este recomandat de către medici să consumăm cât mai multe alimente bogate care conțin în compoziția lor fier. Întrebarea, însă, este următoarea: Consumăm cantitatea indicată de fier? Potrivit specialiștilor în domeniul sănătății, pentru adulți , doza recomandată de fier este cuprinsă între 8 și 27 mg.  Iată, așadar, 5 legume bogate în fier pe care eu le consum foarte des și nu doar pentru că trebuie, ci pentru c

Recenzie - Cu toții suntem făcuți din molecule de Susin Nielsen

Autor: Susin Nielsen Colecție: EpicWave Editura: Epica Număr de pagini: 266   Stewart, 13 ani: un geniu, dar total antisocial. Mama lui a murit si ii simte lipsa in fiecare zi. Ashley, 14 ani: fata populara, mai putin printre profesori – are note groaznice la scoala. Tatal ei a marturisit familiei ca este gay si s-a mutat, dar nu foarte departe...     Destinele lor se intersecteaza atunci cand Stewart si tatal lui se muta cu Ashley si mama sa. Stewart e multumit de situatia creata intr-o proportie de 89,9%, chiar daca incearca cu greu sa se adapteze la noua scoala, dar mereu si-a dorit o sora, iar, de partea cealalta, Ashley este 110% ingrozita. A incercat mereu sa ascunda adevaratul motiv pentru care tatal ei s-a mutat; mai mult decat atat, Stewart i-ar putea ameninta statutul social. Cei doi sunt complet diferiti, dar totusi au un lucru in comun; ei sunt — la fel ca toata lumea — facuti din molecule.     In acest roman amuzant si rascolitor, Susin Nielsen creeaza doi

Recenzie - Fantoma Aniei de Vera Brosgol

Autor: Vera Brosgol Editura: ART Număr de pagini: 222 An apariție: 2017 Dintre toate lucrurile pe care se aştepta Ania să le găsească pe fundul unui vechi puţ, o nouă prietenă nu se număra printre ele. Mai ales nu o prietenă care să fie moartă de un secol. Să cazi într-un puţ e şi-aşa destul de rău, dar viaţa Aniei în sine s-ar putea să fie şi mai oribilă. Îi e ruşine cu familia ei, se jenează cu propriul ei corp şi a cam renunţat să-şi mai găsească locul în liceu. O nouă prietenă – fie ea şi moartă – este exact ce are nevoie. Dar prietena Aniei nu glumeşte deloc când zice că are de gând să-i fie alături pentru totdeauna... Caut să-mi lărgesc cât mai mult orizontul de cunoaștere, dar caut, în același timp, povești noi, care să mă impresioneze. Îmi place să experimentez, mai ales atunci când vine vorba despre universul literar și de aceea, în ultima perioadă, am diversificat lecturile și sper să ajung să citesc cărți din orice domeniu. De această dată, am optat pe