Recenzie " Înger și demon

Începuturi

Autor: Marius Teodor Ungureanu
Număr de pagini: 242
Editura: Coresi

Bună, bună!
  • După cum puteți observa încă din titlul articolului, astăzi am revenit cu o recenzie a unei cărți scrisă de către autorul român Ungureanu Marius, iar dacă nu mă înșel, cartea reprezintă și volumul de debut al autorului contemporan.
  • O să încep prin a afirma faptul că, per total, acest volum mi-a plăcut, deoarece, în general, sunt foarte atrasă de ceea ce înseamnă îngeri negri și tot ceea ce poate fi încadrat în această categorie. Am mai menționat undeva că pasiunea mea pentru această lume s-a născut de foarte puțin timp, deoarece am descoperit scrieri care abordează foarte bine acest subiect, relatând, astfel, o lume feerică plină de perfecțiune și idealuri care pot fi atinse foarte ușor sau, mai greu, prin multă muncă ce presupune slujire.
  • Știu că există o comunitate destul de vastă care a citit acest prin volum din serie și părerile au fost doar pozitive, cu mici critici care pe mine personal m-au influențat într-un mod destul de negativ. După ce am primit această carte, am dat peste un articol care surprindea un paragraf în care se spunea că autorul trece foarte repede de la o situație la alta și acest considerent m-a îndemnat să amân lecturarea acestei cărți. Am început-o totuși și m-am oprit după câteva pagini, deoarece acea părere negativă se perinda prin mintea mea și mi-a îngreunat lectura.
  • Începutul cărții nu mi-a plăcut, în principiu datorit
    ă faptului că personajul principal Marius repeta într-una " Ce s-a întâmplat cu mine?" sau o întrebare asemănătoare și e agasant oarecum sau, pur și simplu, ai senzația aceea de deja-vu și consideri că ai întâlnit asta de mai multe ori.
  • În schimb însă, subiectul cărții este unul frumos, ce îți oferă prilejul de a te detașa de ceea ce înseamnă real și te trimite, pe de altă parte, cu gândul la o lume ce se definește prin perfecțiune. Sau poate, dezastru total.
  • În prim plan ne întâlnit cu Marius, un simplu adolescent, momentan, reparator de mașini și un bun prieten. Însă protagonistul este mai mult decât un simplu muritor, astfel că datorită a ceea ce visează, va ajunge la concluzia că este mai mult decât a crezut vreodată. Arhanghel este el și tot ceea ce se întâmplă în jurul lui se datorează acestei identități. Dar cum a luat el naștere? Personajul trece prin stări de confuzie care sunt binevenite, deoarece dau un aer mai interesant lecturii și nu poți să prevezi ceea ce se va întâmpla pentru că, în mare parte, nu ai timp. Acest timp este răpit de acțiunea la care vom lua parte, odată cu derularea evenimentelor în vogă.
  • Să nu credeți că Marius este singurul personaj care dispune de atenție, ci odată cu el apare și Lilith, iubirea lui din trecut, împreună cu care era hotărât să cucerească tot ce îi va sta în cale. Iad, Rai, Purgatoriu, tot va fi al lor și nimic nu va putea sta în fața iubirii lor. Personajul principal va fi numit Rafael, Arhanghelul Rafael, ce are menirea de a salva omenirea, pentru că odată cu visele, apare și o îndoială ce se strecoară în mintea lui și acesta se întreabă dacă Lilith este cea pe care o iubește cu adevărat? O fi iubirea lor atât de puternică încât să reziste și în viitor ?
  • Sincer vorbind, nu mi-a plăcut de Rafael și Lilith împreună și spun asta pentru că din punctul meu de vedere ei sunt două personalități cu caractere total diferite, plus că apelativele pe care le foloseau, mult prea dulci, să zic așa, mi-au creat un oarecare disconfort.

• Lilith este o fată rea, cel puțin așa cred eu, sau mai degrabă o entitate ce este adeptă a înselătoriei , a faptelor rele, dar și a distrugerii. Dornică de răzbunare, aceasta ajunge la un moment dat să își dorească totul numai pentru ea, mai ales că a fost trădată și , din punctul ei de vedere, trădarea se lasă cu trădare. În schimb, nu îmi displace totul la ea deoarece, încadrată fiind în categoria ființelor rele, chiar îmi place.
  • Pe de altă parte, ne vom întâlni și cu Ala, un demon care veghează asupra lui Rafael, chiar dacă nu este în postura de înger și ajunge să țină la el foarte mult. Îl protejează de Lilith și împreună ajung să construiască ceva solid.
  • Sincer vorbind, cuplul Ala-Rafael, a fost pe placul meu pentru că nimic nu era forțat și de această dată nu au mai apărut acele apelative care să mă pună într-o zonă de disconfort, ci totul a decurs natural. Îmi place foarte mult că autorul a les să creeze aceste două personaje, mai ales pe Ala, pentru că aceasta este preferata mea.
  • Pe parcurs se va surprinde evoluția celor doi și cred că nu sunt singura care i-a îndrăgit, deoarece, într-o lume a lor, ei erau făcuți unul pentru celălalt.
  • Va urma o luptă, o luptă ce mi-a atras atenția, deoarece avea impresia că citesc trilogia Stăpânul Inelelor. Acest cadru în care toți, indiferent de statut sau caracter, s-au luptat, m-a călăuzit spre o lume fantastică și cum îmi place foarte mult ceea ce scrie Tolkien, consider că aceste pasaje de vitejie au pus capac și efectiv am tânjit după ceea ce se petrecea acolo. Era ca și cum eram eu pe câmpul de luptă și mă luptat cum toți demonii, cu Lilith pe care aș fi omorât-o prima dată, însă, este un caracter puternic care, am impresia, că nu va ceda foarte repede. Totuși, cu ea acțiunea și calitatea cărții , ia amploare și acesta este un lucru foarte bun.
  • Nu pot să vă dau tare multe detalii pentru că nu vreau să dau spoilere. Consider că aceste aspecte sunt cele mai importante și doresc să comunic faptul că mi-a plăcut acest volum. Calitatea cărții a devenit din ce în ce mai bună, odată cu lecturarea ei și acest considerent m-a făcut să nu renunț la ea, ci să continuu să citesc căci poate mă va atrage. Nu îmi pare rău că am făcut cunoștință cu o astfel de lectură, din contră, aștept și cel de-al doilea volum pentru a vedea ce se întâmplă cu Ala și Rafael și cât de departe vor ajunge cei doi.
  • Desigur să în contextul cărții și-au făcut apariția noi personaje ce au făcut sacrificii datorită prieteniei care se lega între ei și, tot aici, vom descoperi cine sunt, de fapt, părinții lui Rafael. Să fie îngeri? Să se încadreze oare în categoria demonilor ? Dar atunci el ar trebui să fie ori înger, ori demon și, totuși, este Arhanghel... Ce secrete vor ieși la iveală?
  • Volumul acesta este plin de mister, de secrete ce ies la suprafață la timpul potrivit și ce te capturează în plasa lor ca și cum ai fi cea mai neputincioasă ființă... Ce se va întâmpla cu Rafael ? Dar cu Ala? Mai bine spus, ce se va întâmpla cu toată omenirea?
  • Răspunsul nici eu nu îl știu, ci aștept să îl descopăr în cadrul volumului doi, care, sper, că va apărea curând, deoarece neapărat este nevoie de o continuare.
Rating:
Recomand această carte tuturor celor care îndrăgesc ideea de confruntare dintre bine și rău, precum și celor care au apreciat trilogia Stăpânul Inelelor, deoarece bătălia de la final, aduce cu bătălia prezentată de către Tolkien în trilogie.