Recenzie "Necunoscutul" de Alexandra Gheorghe

A doua parte

Autor: Alexandra Gheorghe
Categoria: Literatură contemporană
Editura: LIBRIS
Număr de pagini: 136

Dragă Cititorule!
Îmi doresc ca această poveste să te arunce dincolo! În spațiile verzi ale personajului Alice, în misterul Necunoscutului fermecător, în rânduri scrijelite doar pentru a demonstra că povestea primei părți se adeverește.
Dragostea rămâne același sentiment unic, iar iubirea singurul cuvânt care înfăptuiește Universul cunoașterii și nu numai. Cât aveți timp , iubiți-vă! Cât nu...măcar încercați. este păcat să irosim singurul frumos rămas. Așa am înțeles eu iubirea. ea trebuie trăită, mințită și jucată aproape în toate rolurile pentru a descoperi cu adevărat tainele ei.
Nimic nu este simplu, nici măcar să suferi, cu atât mai mult să iubești. Am scris cărțile acestea, nu pentru mine, ci pentru tine, în speranța că vei reuși să citești și dincolo de cuvinte...[...]
  • Povestea lui Alice continuă într-o manieră cu totul și cu totul diferită, ea fiind, în prezent, fata care își dorește mult mai mult și care este predispusă să își continue viața, chiar dacă aceasta implică, de multe ori, dezamăgiri, trădări și situații cu totul și cu totul imprevizibile.
  • Dacă în prima parte a poveștii, Alice, era fata cuminte și plină de gingășie, emotivă în a-și exprima opinia cu referire la tot ceea ce gândește, în cea de-a doua parte, protagonista, este prezentată ca fiind o persoană schimbată și dornică de schimbări, în continuare. Din fata inocentă și sensibilă, aceasta reușește să se schimbe în acea fată indiferentă, punându-și astfel viața în pericol prin ceea ce se poate numi o detașare de prieteni și cunoștințe. Astfel, Alice, începe să guste acea lume plină de droguri și alcool, dar, totodată, în interiorul ei, rămâne fata care a fost mereu, acea fată care se regăsește în brațele familiei și la țară, în compania bunicii ei, dar, totodată, împrejurul copacilor și brazilor care i-au fost alături în momentele decisive ale vieții. Când a avut nevoie de meditație a apelat la zona unde a crescut, acea zonă care mereu are menirea de a o pune pe picioare, făcându-și , astfel, ordine în gânduri și trăiri. Natura este cea care a ascultat-o când s-a confruntat cu ea însăși, deoarece ea credea că este bolnavă, dar, de fapt, era doar îndrăgostită de acel Necunoscut, care, acum, nu se mai prezintă sub aceeași postură.
  • Necunoscutul, cum îl numește ea, ajunge să facă parte din viața ei și astfel, putem spune că este chiar o persoană destul de implicată în viața ei, mai ales că a avut șansa de a comunica cu acest, astfel  lămurindu-și toate incertitudinile la care nu avea răspunsul căutat de atât de mult timp.
  • Această poveste ajunge dincolo de cuvinte și străpunge sufletele cititorilor prin intermediul stilului elocvent al autoarei, ce conturează personajele într-un mod enigmatic și te implică în acțiuni ce, oricând, pot să fie percepute ca fiind fragmente din viața reală.
  • Nu este nimic trecut de sfera normalului, ci totul pare atât de lejer și de real, încât povestea ce stă la baza acestei cărți nu are cum să nu te sensibilizeze și să îți dea de gândit. Oricât de puternic emoțional ești, trăirile personajele îți vor face simțită prezența și în viața ta, care până la urmă, vei observa că se potrivește, mai mult sau mai puțin, cu viața pe care Alice a trăit-o și o trăiește.
  • Dar, să revenim, la cele două personaje, și anume Alice, respectiv Necunoscutul, care nu mai pozează sub această ipostază, ci își dezvăluie numele, acesta fiind Sebastian, și, într-o altă ordine de idei, îi propune fetei să îi acorde măcar o șansă și să lase trecutul în urmă pentru a face loc unui lucru cu adevărat important și anume prezentului. Propunerea lui constă în acordarea unei noi șanse și nu numai, deoarece Sebastian vine cu o altă idee, ce presupune uitarea a ceea ce face parte din sfera trecutului , și anume, începerea unei noi vieți alături de el, de cel care este acum, nu cel care a fost cu ceva timp în urmă, când a greșit și nu a știut să aprecieze ceea ce a avut la justa sa valoare.
  • Va fi Alice de acord cu propunerea lui sau datorită suferinței cauzate de acest bărbat va dori să lase totul ce este legat de Sebastian și să înceapă o viață nouă alături de un om cu totul diferit, care va apărea până la urmă, nici ea nu știe când.
  • Ceea ce va urma, poate că va fi de așteptat sau poate că o veți cataloga pe  Alice ca fiind o persoană slabă sau puternică, dar asta depinde de alegerea pe care ea o va face. Va continua să trăiască viața alături de persoana pe care, până la urmă o iubește, dar a rănit-o, sau va alege calea cea ușoară care va consta în renunțarea la acea persoană dorită de către ea încă din primul an de facultate? Dar totuși, să fim serioși, de ce ar renunța la ceva la care a visat?
  • M-am regăsit într-o măsură destul de vastă în ceea ce reprezintă acest personaj, de fapt, și consider că într-o oarecare măsură, toți o să vă regăsiți, deoarece, fie că ești în vârstă, fie că ești adolescent, este aproape imposibil să nu fi experimentat ceea ce experimentează protagonista noastră.
  • Cel mai probabil, aceasta va fi cea mai scurtă recenzie realizată, din variate motive, iar unul dintre acestea ar fi faptul că nu doresc să destăinui tot ceea ce surprinde această poveste, deoarece, astfel, nu ar mai avea același impact, în momentul în care ați lectura această mică carte.
  • Deși are dimensiuni reduse, pasajele consemnate în contextul acestei cărți au o valoare morală foarte bine definită, în sensul că există cuvinte puține, dar cu o însemnătate și o precizie cu totul deosebită și demnă de luat în calcul.
  • Mi-a plăcut destul de mult și acest volum, deși doream oarecum să văd o continuare a ceea ce vor face personajele pe parcurs și cum va decurge relația dintre cei doi. Astfel, dacă ar fi să găsesc un defect al acestei cărți, iar fi faptul că este prea scurtă, dar acest lucru se întâmplă de cele mai multe ori cu acele cărți bune care ajung să fie citite și înțelese, totodată.
  • Vă recomand să citiți atât Necunoscutul partea I, cât și cea de-a doua parte, deoarece este o lectură simplistă, dar cu adevărate conotații ale cuvintelor. Este o lectură ușoară care nu este încărcată cu foarte multe expresii sau cuvinte grele, ci îi oferă posibilitatea și celui mai de jos cititor să își formeze o opinie despre viața în care trăiește și să o aprecieze mai mult, chiar și atunci când simte că nu mai există loc pentru mai mult bine.

-Mă voi vindeca. Timpul le rezolvă pe toate, inclusiv pe mine.
-Bravo! Așa mai merge...pe tine, mereu de neînvins, nu te prinde deloc această postură, de suferindă. Suferința este pentru oamenii slabi, pentru cei care nu iubesc acel dar de care tu ai pomenit: Viața!
Să iubești, draga mea, este cel mai frumos lucru de pe pământ.
Câteodată amintirile te salvează de la orice întorsătură a vieții. Este de-ajuns să te detașezi și să îți îndrepți gândurile spre ele - acele suveniruri păstrate cu dârzenie în sertarul drept al sufletului. Uneori suntem incapabili de a mai gândi eficient în fața întâmplărilor nefavorabile apărute în viața noastră, dar, făcând greșeli, înțelegem de fapt că greșelile dau startul către o rațiune mai bună.
Iar, după cum spunea o bună prietenă ardeleancă, pe care am cunoscut-o la București, " prietenii sunt musai, fără ei nu mai putem fi noi. Prietenii buni te ajută să treci peste obstacole, te învață, te ascultă, îți dau sfaturi și îți spun atunci când greșești" .
Să învățăm să fim fericiți și să ne bucurăm până la urmă de darul primit. Viața! Mărunțișurile vieții, acele amintiri strânse în timpul tău, acele suveniruri păstrate cu drag în primul sertar al sufletului. Trebuie doar să le căutăm și să le înțelegem, să ne bucurăm că există. Fericirea noastră este molipsitoare. Dacă voi veți fi fericiți, atunci și ceilalți combatanți de pe câmpul de luptă se vor bucura de victorie, înțelegând astfel rostul fericirii în această ambuscadă socială.  [...] Fericirea este perfectă atunci când o aveți, restul sunt doar patimile ei, chinuri îndurate doar pentru a o face perfectă.
...așa suntem noi oamenii, mai și greșim, iar din greșeli ne tragem cele mai de folos învățăminte.
Suntem un amestec din carte și oase, un amalgam de idei și prostii, iar nimic și nimeni pe lumea asta nu ne este stăpân. Toți avem lumea noastră, ne formăm după anumite principii, ne autoeducăm și ne autocunoaștem. Toți greșim. Ne alegem semenii după bunul plac și locurile în care trăim după cursul vieții. Așadar, viața este scurtă! Să fii fericit și liber. Să nu uiți cine ești, să nu te abandonezi și, cu adevărat, ai voie să faci ce îți dorești. Nu fugi și nu te speria de poftele tale. Analizează, studiază-ți limitele și nu alerga spre o persoană falsă, plină de prejudecăți. Aleargă spre tine, iar când te regăsești, rămâi cu tine, cu greșelile tale și cu gândurile tale bolnave. Cu timpul vei învăța să te vindeci, iar dacă vei învăța mai greu, să știi: Niciodată nu e prea târziu!
Îndrăgosteala își are limitele ei, la fel și iubirea. Atunci când ne îndrăgostim suntem proști, iar apoi, cu timpul, ne maturizăm, ne autoeducăm, învățând din greșelile noastre.
Ținutul de mână este foarte important în orice fel de relație. Acolo regăsești toată căldura și energia corpului.
Activitățile rare, lucrurile dragi și întâmplările frumoase, trebuie făcute așa cum trebuie pentru că, pe moment, nu realizezi importanța lor, dar în timp le vei putea povesti, zâmbi sau iubi.