Treceți la conținutul principal

Cu Sano Maxima ai nevoie de o cantitate mică pentru rezultate... MAXIME!

Când vine vorba despre curățenie, mă declar o persoană metuculoasă, care pune, în același timp, foarte mare accent pe produsele pe care le folosește. Cu Sano Maxima , însă, ai nevoie de o cantitate mică pentru rezultate... MAXIME! Și nu glumesc când spun acest lucru! Faptul că am încercat foarte multe produse de curățare și parfumare a rufelor, îmi permite să-ți exprim o opinie clară cu privire la produsele Sano Maxima. Sincer, sunt singurele care m-au surprins plăcut, chiar dacă pe piață există mii și mii de produse.  Am fost super încântată când cei de la Sano mi-au dau vestea cea bună. Care anume? Ei bine, ei mi-au propus să testez produsele Sano Maxima , iar dacă voi fi mulțumită să împărtășesc și cu voi ceea ce mi-a plăcut atât de mult la aceste produse. Chiar dacă pe piață se fac remarcate o mulțime de produse destinare spălării rufelor, Sano are ceva special. Acest ceva, de fiecare dată, mă îndeamnă să vă recomand și vouă gama pe care aceștia o au disponibilă. Și, totuși,

Recenzie - Să n-o săruți pe Isabel de Sergiu Someșan

Să n-o săruți pe Isabel

Autor: Sergiu Someșan
Editura: Vremea
Colecția: SF - Super Fiction
Anul apariției: 2005
Număr de pagini: 128
Categorii: Science-fiction, SF, Fantasy





Proza SF scurta, din ce in ce mai rara in zilele noastre, te capteaza de la prima rasfoire a cartii. In acest volum veti gasi urmatoarele povestiri: INTALNIRE CU ISABEL, SA N-O SARUTI PE ISABEL, OVIRAPTORUL, CELE NOUA MILIARDE DE IDEI SF, SANSA NOASTRA S-A NUMIT ADAM, ARENA, BLA-BLA-BLA, DOMNULE GENERAL, O IPOTEZA APROAPE ABSURDA, DILEMA, IUBITUL MEU DIN ALTA LUME, O CASCA ALBA SI?UN COPIL IN PLOAIE, TIMIDUL, O RACHETA CU NUMELE MEU, PLANETA CU SPIONI.


Am început să citesc această carte, însă chiar nu știam la ce să mă aștept. Povești de dragoste? Polițiste? Ce pot să spun este faptul că aceasta este mai mult decât atât. Poveștile ce stau la baza acestei scrieri sunt foarte frumoase, ele fiind substituentul lejerității, astfel că nu trebuie să îți pui în funcțiune tare mult mintea, deoarece aceste gânduri pot fi înțelese de oricine. Fie că ești adept sau nu al Sf-ului, această carte nu trebuie să lipsească din biblioteca ta. În primul rând pentru că este o carte lejeră,o carte pe care o poți lua cu tine în orice loc, o carte pe care o poți citi oriunde, oricând, indiferent de perioadă. Pe de altă parte, stilul folosit de autor nu este unul complicat, dar, totuși, este coerent și demn de apreciat. Eu îndemn cititorii să citească cât mai mulți autori români, deoarece sunt ai noștri. Sergiu Someșan,de asemenea, este un autor român care prin poveștile scurte pe care le consemnează, te poarte în universuri diferite. Realitatea este departe de tine atunci când citești cărțile lui, în special această carte.

Ce mi-a plăcut mie cel mai mult la acest volum? Pe lângă ceea ce am menționat mai sus, trebuie să mai adaug și faptul că am iubit toate acele povestiri care au implicat-o pe Isabel. Ele, de altfel, sunt preferatele mele. Chiar dacă surprind teme diferite, Isabel este același personaj complex și pregătit de luptă. Ea are puterea de a te lovi în plexul solar. Asta dacă îndrăznești să pierzi firul epic și să nu mai fii atent.

Prin intermediul ei, poveștile capătă culoare. Doar alături de ea poți să treci prin mii și mii de experiențe. Ea te antrenează și te pregătește, deoarece Isabel este cea care acceptă doar perfecționalismul. Ea nu dă greș, ci mereu știe cum să iasă cu brio din orice situație, chiar și atunci când totul pare imposibil.

Desigur, nu doar aceste povești sunt consemnate, ci Sergiu Someșan a alcătuit un adevărat imperiu al fantasticului, un imperiu particularizat printr-o serie de povestiri SF din care dacă nu înveți ceva, imaginația ta, sigur, se antrenează.

Faptul că Isabel nu este o persoană normală mă determină să spun că această carte are o tentă de mister bine gândită, o notă incredibilă din talentul autorului. Dacă Isabel nu este ceea ce pare a fi, atunci ce este? Ești pregătit pentru a o descoperi? Ești pregătit pentru a participa la misiunile ei?
Sergiu Someșan este un adept al SF-ului, creând de-a lungul timpului o sumedenie de cărți care tind să abordeze acest gen. Ceea ce apreciez eu este faptul că nu se întinde când vine vorba de SF, ci se limitează, consemnând povestioare pe parcursul câtorva pagini, și acestea puține.

Eu nu citesc foarte mult SF, însă când vine vorba de anumite elemente precum ar fi o navă, clone sau orice altceva, gusturile mi se îndreaptă spre această zonă. Apreciez, de asemenea, și originalitatea, astfel că nu am mai întâlnit, până acum, elementele pe care Sergiu Someșan le folosește. Pentru acest lucru îl felicit și chiar îmi doresc să mai citesc și alte cărți scrise de acesta.
Eu mai dețin încă o carte intitulată Numărul fiarei. Această carte este, de altfel, una de povestiri SF scurte, dar care sper să mă încânte.

Dacă până în momentul de față am încercat să punctez doar ceea ce m-a impresionat și ceea ce mi-a plăcut cel mai mult, în rândurile care urmează voi face referire și la câteva elemente care m-au deranjat, printre care se numără coperta cărții.

Când vine vorba de cititori, indiferent despre care dintre ei vorbim, coperta contează într-o anumită măsură. Și eu citesc și știu faptul că mă atrage o copertă calitativă, cu nuanțe plăcute ochiului și de cred că majoritatea se ghidează după astfel de aspecte.

Eu, bineînțeles, îl iau în considerare și pe acesta, deoarece îmi doresc ca biblioteca mea să arate cât mai bine și să conțină cărți plăcute atât în ceea ce privește aspectul, cât și în ceea ce privește conținutul. De multe ori, însă, am păstrat și acele cărți ale căror conținut nu m-a încântat și acest lucru s-a datorat faptului că am fost atrasă de copertă și inima nu m-a lăsat să o vând sau nu o dau altor persoane, astfel, conștientizând că nu îmi mai aparține.

Să n-o săruți pe Isabel nu are o copertă așa de plăcută ochiului, iar acest lucru ar putea reprezenta o pierdere, în condițiile în care, coperta atrage mai mulți cititori.
Sperăm doar că acest aspect negativ se va remedia cu timpul, dar până atunci să ne bazăm mai mult pe conținut care reprezintă o lectură ușurică și plăcută.

Tot ceea ce mai pot eu să vă comunic este să vă faceți curaj și să pătrundeți într-o lume a SF-ului original, deoarece, Sergiu Someșan încearcă, să conceapă o lume cât mai originală, disponibilă dincolo de barierele realității.

Voi sunteți pregătiți să fiți chiar voi un personaj din această carte?

În ceea ce privește recomandarea mea, țin să vă comunic că recomand această carte, mai ales dacă sunteți la început de drum. Nu știu cât de calitativă li se va părea celor care sunt adepți ai acestui gen, dar merită să încercați, deoarece cartea însumează foarte puține pagini. Ca urmare, nu vă va răpi foarte mult timp.

Să nu o săruți pe Isabel poate fi citită pe plajă, în tren, pe autobuz, la școală, acasă și oriunde mai poposiți.

Vă doresc lectură plăcută!

Comentarii

  1. Ti-am mai spus ca imi place cand povestesti despre cartile autorilor romani, dar azi adaug altceva. Imi place ca prezinti genuri si stiluri diferite pentru ca fiecare om are propriile pareri, gusturi in materie de lectura si e important sa aiba de unde alege. Felicitari pentru articol.

    RăspundețiȘtergere
  2. Din nou o recenzie faina! Am deja o lista de carti recomandate de tine!🤗😘

    RăspundețiȘtergere
  3. Nu sunt adepta stilului, sincer, dar am incredere in recomandarile tale.

    RăspundețiȘtergere
  4. Nu mă pasionează foarte tare acest subiect, dar ca recomandare, încearcă să faci fontul puțin mai mic, așa este greu de citit :D

    RăspundețiȘtergere
  5. Interesanta recenzie. Poate prietenului meu i-ar placea, el e cu SF-urile 😁

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Poți să i-o recomanzi! Cine știe. Poate o va citi și îi va plăcea!

      Ștergere
  6. oh, de cand nu am mai citit! de cand cu bebe mic, citesc... orice altceva decat ce mi-ar unge mie sufletelul. Dar hey, noaptea e lunga :)
    Merci de recenzie!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu este niciodată prea târziu!
      Fiind o carte scurtă s-ar plia în orice vreme, indiferent de timpul pe care îl ai la dispoziție.

      Ștergere
  7. Îmi place tare mult îndemnul tau. De când te urmăresc mi-am făcut o lista cu multi autori români. Pe Lorena Lupu ai citit-o? 💕

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu am auzit de această autoare. Mi-ar plăcea, totuși, să știu ce scrie

      Ștergere
  8. Proza sf scurta. Scrisa de un roman. Si mie mi-a placut mult coperta :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mie nu Mi-a inspirat coperta aproape nimic..insa sper că se va realiza o îmbunătățire în privința ei.

      Ștergere
  9. Dupa cum ai descris-o pare a fi genul meu! Am trecut-o in wishlist, desi momentan incerc sa recuperez cu autori clasici. Mi se pare ca am citit prea putin la capitolul asta. :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Și eu. Încerc să citesc clasici. Mereu, însă, pare câte ceva nou și îi cam las..

      Ștergere
  10. Nu pare a fi genul meu și încă nu știu ce o să citesc toamna aceasta.

    RăspundețiȘtergere
  11. Ce-i drept, n-am mai citit de mult o carte SF care sa te prinda de la primele pagini, am notat recomandarea ta :)

    RăspundețiȘtergere
  12. Nu-a mare fan SF, dar clasicii genului i-am citit si mi-au placut. Cum ieri am calatorit dus-intors pana in capitala cred ca aceasta carte s-ar fi pretat bine cititului pe tren.

    RăspundețiȘtergere
  13. Nu sunt adepta genului SF, dar recenzia ta e convingătoare! Eu îl urmăresc pe Sergiu Someșan pe rețelele de socializare și știu că scrierile lui au un nivel ridicat. Din păcate însă coperta cărții nu îmi pare să avantajeze conținutul.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asa este. Coperta dezavantajeaza conținutul.
      Însă dacă esti motivată sa citesti si sa descoperi ceea ce are la baza cartea, treci si peste acest aspect. Și eu am trecut si nu mi-a parut rau. A fost o lectură relaxanta.

      Ștergere
  14. Nu am citit cartea, recunosc ca nu am citit prea multe carti SF. Mi-ar placea sa o citesc.

    RăspundețiȘtergere
  15. E SF, nu e my kind, dar mulțumim pentru recenzie!

    RăspundețiȘtergere
  16. Cărțile SF nu sunt tocmai pe gustul meu.
    Dar îmi place cum ai realizat recenzia!

    RăspundețiȘtergere
  17. Nu sunt adepta acestor cărți, însă recenzia ta este frumoasă!
    Felicitări!

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Părerea voastră contează

Postări populare de pe acest blog

Doza de sănătate. #2 Care sunt cele mai bogate legume în fier?

Salutare, dragilor! Astăzi în cadrul dozei de sănătate vă voi vorbi despre fier , respectiv despre cele mai bogate legume în fier.  Ce este fierul? Fierul este cunoscut ca fiind un mineral esențial pentru buna funcționare a organismului și, mai mult decât atât, este implicat în multiple procese metabolice. Totodată, acesta este indispensabil în transportul oxigenului în organism, respectiv în respirația celulară.  Și tocmai pentru că este atât de esențial pentru organismul nostru, trebuie să menționez faptul că, pentru a preveni carența de fier, ne este recomandat de către medici să consumăm cât mai multe alimente bogate care conțin în compoziția lor fier. Întrebarea, însă, este următoarea: Consumăm cantitatea indicată de fier? Potrivit specialiștilor în domeniul sănătății, pentru adulți , doza recomandată de fier este cuprinsă între 8 și 27 mg.  Iată, așadar, 5 legume bogate în fier pe care eu le consum foarte des și nu doar pentru că trebuie, ci pentru c

Recenzie - Cu toții suntem făcuți din molecule de Susin Nielsen

Autor: Susin Nielsen Colecție: EpicWave Editura: Epica Număr de pagini: 266   Stewart, 13 ani: un geniu, dar total antisocial. Mama lui a murit si ii simte lipsa in fiecare zi. Ashley, 14 ani: fata populara, mai putin printre profesori – are note groaznice la scoala. Tatal ei a marturisit familiei ca este gay si s-a mutat, dar nu foarte departe...     Destinele lor se intersecteaza atunci cand Stewart si tatal lui se muta cu Ashley si mama sa. Stewart e multumit de situatia creata intr-o proportie de 89,9%, chiar daca incearca cu greu sa se adapteze la noua scoala, dar mereu si-a dorit o sora, iar, de partea cealalta, Ashley este 110% ingrozita. A incercat mereu sa ascunda adevaratul motiv pentru care tatal ei s-a mutat; mai mult decat atat, Stewart i-ar putea ameninta statutul social. Cei doi sunt complet diferiti, dar totusi au un lucru in comun; ei sunt — la fel ca toata lumea — facuti din molecule.     In acest roman amuzant si rascolitor, Susin Nielsen creeaza doi

Recenzie - Fantoma Aniei de Vera Brosgol

Autor: Vera Brosgol Editura: ART Număr de pagini: 222 An apariție: 2017 Dintre toate lucrurile pe care se aştepta Ania să le găsească pe fundul unui vechi puţ, o nouă prietenă nu se număra printre ele. Mai ales nu o prietenă care să fie moartă de un secol. Să cazi într-un puţ e şi-aşa destul de rău, dar viaţa Aniei în sine s-ar putea să fie şi mai oribilă. Îi e ruşine cu familia ei, se jenează cu propriul ei corp şi a cam renunţat să-şi mai găsească locul în liceu. O nouă prietenă – fie ea şi moartă – este exact ce are nevoie. Dar prietena Aniei nu glumeşte deloc când zice că are de gând să-i fie alături pentru totdeauna... Caut să-mi lărgesc cât mai mult orizontul de cunoaștere, dar caut, în același timp, povești noi, care să mă impresioneze. Îmi place să experimentez, mai ales atunci când vine vorba despre universul literar și de aceea, în ultima perioadă, am diversificat lecturile și sper să ajung să citesc cărți din orice domeniu. De această dată, am optat pe