Recenzie - Kit Black de Monica Ramirez

Kit Black

Autor: Monica Ramirez
Număr de pagini: 119

Îmi mirosea a pește putrezit, butoaie de rom și trupuri nespălate. Mă puteam mirosi chiar și pe mine, pentru că trecuse ceva vreme de când făcusem o baie. Nu mă îmbăiam prea des, din moment ce murdăria mă ajuta să nu mai arăt ca o femeie. Eram îmbrăcată ca un băiat — mama mă îmbrăca așa mereu pentru a-mi apăra castitatea. Acum era foarte bolnavă de sifilisul pe care îl contactase cu câțiva ani în urmă și știam că sfârșitul îi era aproape. Nu aveam prea multe obțiuni… ori rămâneam deghizată în băiat și mă angajam pe unul din vapoarele care transportau ilegal sclavi, ori deveneam prostituată la fel ca mama și probabil o sfârșeam ca ea într-un viitor apropiat.

În această carte de dragoste istorică din secolul 18, marea o ademenește pe Kaitlin în căutarea sorții ei efemere. Viața pe mare la începutul anilor 1800 e extrem de periculoasă și plină de neprevăzut, scurtă și lipsită de valoare. Doar cei inventivi, atenți și întotdeauna puternici reușesc să supraviețuiască.
În Ajaccio, Corsica, Kit se deghizează în băiat și visează la o viață plină de aventuri pe mare. Crescută într-un bordel, nu are multe alte opțiuni — devine prostituată ca mama ei ori pleacă pe mare, pretinzând că este bărbat. Din păcate este prea săracă pentru a-și permite perechea de cizme și sabia, ambele obligatorii pentru a se putea înrola. Așa că atunci când aude o discuție între doi ofițeri navali francezi, se hotărăște să-și vândă virginitatea pe aur.
De îndată ce-l cunoaște pe ofițerul Armand Etienne Dupuis, un bărbat pe punctul de a se căsători cu o altă femeie, Kit nu-și pierde numai virginitatea, ci se și îndrăgostește împotriva dorinței ei. Dar nu acceptă propunerea lui de a-i deveni amanta, ci se înrolează pe un vapor englezesc, devenind inamicul bărbatului pe care-l iubește. Însă Kit nu se oprește aici, ci merge chiar mai departe, devenind căpitan pirat în flota lui Jean Lafitte.

Magia ne învăluie în pânzele ei de nepătruns, ne poartă pe tărâmuri necunoscute și ne aduce cu picioarele pe pământ pentru a face cunoștință cu o scriere demnă de un must read. Prin poveste, prin cuvinte și prin expresiile folosite, cartea Kit Black se afundă precum un scai în pielea și inima cititorului, ne ajută, totodată, să înțelegem ce înseamnă să pui pasiune în tot ceea ce faci și ne clarifică faptul că nu există putere de dominare mai mare în ceea ce îi privește pe bărbați, ci, în egală măsură, femeile au aceeași putere. Printre alte cuvinte, Kit Black este lectura de care fiecare are nevoie, mai ales pe timp de vară, deoarece aceasta poate fi percepută ca fiind precum o limonadă binevenită în timpul verii. Acest lucru se datorează, categoric, atât trăirilor care sunt animatoare pentru personaje, cât și situațiilor neobișnuite ce pot fi catalogate ca o ploaie cu rol liniștitor pentru suflet.
De asemenea, în era contemporană, există o multitudine de autori ale căror scrieri impresionează, însă puțini sunt cei care te fac să te îndrăgostești de stilul folosit, de poveștile create și de personajele ale căror tipologii sunt plasate pe un piedestal, deoarece acolo le este locul. Printre acești autori se numără și Monica Ramirez, unul dintre cei mai apreciați și cei mai calitativi autori români. Magicile cuvinte folosite de ea pentru conturarea unor istorisiri sunt miere pentru suflet, acea miere care unge, alină și dezmiardă gustul fiecărui cititor. În ceea ce privește imaginația, aceasta nu este lipsită nici de această dată, iar acest considerent te duce cu gândul la faptul că autoarea dispune de un bagaj de cunoștințe superior ce tinde spre lumi impresionante.
Kit Black este unul din acele romane care nu îți oferă timp de respiro, tot ce îți oferă fiind iubire, acțiune, suspans și o doză neînfricată din talentul Monicăi.
Încă din primele pagini vom avea parte de calitate, astfel că incipitul ne-o prezintă pe Kit Black care cu toată pasiunea și dorința se lasă prinsă de mrejele iubirii și ale plăcerii, dăruindu-se, în totalitate, frumosului Armand. Siguranța care se citește în ochii fiecăruia îi determină să facă un pas înainte, iar pe noi ne determină să credem că știu cu adevărat ceea ce își doresc. Cine știe însă ce o determină pe Kit să se arunce în brațele călduroase ale lui Armand? Oare o fi trecutul cel care o împinge spre astfel de alegeri sau situația precară  în care se află o trimite spre astfel de căi? Va fi în siguranță dacă își petrece timpul în preajma acestui personaj masculin? Ce ați spune dacă v-aș comunica că, de fapt, Kit Black are o identitate dublă?
Într-un univers asociat plăcerilor, cititorul ajunge să se afunde într-o poveste echivalentă cu nisipul mișcător, iar consecințele sunt de așa natură încât să-l facă să nu îi pară rău că a ales această cale. Pe Kit Black, însă, într-un moment total neașteptat o contactează rațiunea, care, până la urmă, o obligă să își ia gândul de la Armand. Acest moment rațional se soldează cu și mai multă confuzie care o domină pe protagonistă și o face să nu mai fie sigură pe propriile sale forțe.
Într-o altă ordine de idei, trebuie neapărat să consemnez faptul că mișună, pe alocuri, un aer parfumat presărat cu firicele fine de iubire abia născută, dar unele inimi își păstrează duritatea, cea a lui Kit fiind una dintre acestea. Pe de altă parte, însă, raportându-mă la Armand, cu replicile lui, poate fi perceput ca fiind un romantic incurabil, care este dependent, de ceea ce își dorește cu adevărat. Gura lui construiește replici demne de luat în calcul, replici care atestă, într-o primă instanță, caracterul romantic al romanului.

" - Nu vreau nimic de la tine.
- Ah, dar ai deja ceva de la mine.
- Ce?
- Inima și dorința mea nemuritoare, draga mea domniță pirat. "

Înaintând agale pe poteci marinărești, am avut ocazia de a face cunoștință cu un personaj feminin puternic, ale cărui calități erau superioare bărbaților. Este pentru prima dată, de când am început să pătrund în tainele cititului, când în fața mea se succed imagini desprinse de pe mare, imagini ale căror punct central este un pirat, mai exact, o femeie pirat, Kit Black.
Autoarea știe foarte bine cum să construiască un personaj, astfel încât acesta să fie îndrăgit de toți, iar de aceea am să mă raportez la o calitate care, declar cu ardoare, este foarte reprezentativă pentru eroina noastră. Așadar, altruismul este cel care își croiește pânze în jurul personajului principal, determinând-o pe Kit să treacă bravă de bariera urii și a dezamăgirii și să facă ceea ce îi dictează inima. Inima ei, respectiv dragostea pentru Armand, o determină să își dorească să ajute, să facă ceea ce o face să se simtă împlinită.

" - Trebuie să încerc, Roger. Trebuie să încerc să-l salvez.
- Foarte ciudat că vrei să faci asta pentru cineva pe care zici că-l urăști. "

Desigur, povestea de dragoste dintre cei doi va avansa, însă până să ajungă la un stadiu acceptabil va trebui să fie supusă multor încercări, încercări ce implică zbateri între viață și moarte. Tot ce rămâne de făcut este să vedeți dacă va reuși Kit să îi declare dragostea celui pe care îl iubește. Va fi destul de puternică pentru a-l ajuta pe Armand să treacă cu bine peste orice impediment? Când ai impresia, însă, că totul este bine, Monica mai adaugă o doză de suspans, te face să îți simți inima bătând de frică pentru siguranța personajelor. Nimic nu este normal, ci orice alegere este decisivă. Vieți în pericol, un amalgam de sentimente, iubire, tristețe, dar, la final, fericire. Aceasta este cartea care te impresionează prin tot ceea ce reprezintă ea, de fapt. Este cartea care te face să tresalți, să îți fie frică, te bate și te alină, te doboară și te ridică.
Datorită acestui volum putem să ne reamintim că dragostea adevărată topește barierele de fier ale dezamăgirilor și ale trecutului. Focul o purifică, dându-i șansa de a renaște, de a crea noi povești și de a relua frânturi de amintiri. Când termenul de iubire și-a pierdut consistența, remediul este Kit Black, un roman ce îți strânge inima ca in menghină, o poveste demnă de luat în calcul și de citit până la cel mai mic amănunt.
Kit Black este o lectură deosebită, originală, cu o tentă zdravănă de romantism și căutare în ceea ce privește iubirea dincolo de limite. Acest volum demonstrează, într-un mod incendiar, faptul că dragostea nu ține cont de starea materială, nu ține cont de statutul în societate, ci se bazează pe sentimente simțite în permanență în momentul lecturării. Pentru mine, Kit și Armand, sunt înzestrați cu cea mai pură iubire, iar această iubire îi apără de tot ceea ce înseamnă realitate cruntă. În grădina dragostei, creată de cei doi, cititorul are prilejul de a pătrunde fără mari eforturi, dar pe lângă aceasta va mai avea parte de o poveste cum nu s-a mai întâlnit.
Recomand cu dragă inimă acest roman și sunt sigură că va fi pe gustul fiecărui cititor.

Muțumesc, Monica Ramirez și Librex Publishing pentru exemplarul oferit spre recenzie. Cartea poate fi achiziționată cu transport gratuit cu doar un click aici. Grăbiți-vă!