Recenzie - Bad Romance de Heather Demetrios

Editura: Herg Benet
Număr de pagini: 398

Grace vrea să iasă. Să iasă afară din casă, de acolo de unde tatăl ei vitreg tună și fulgeră, paralizând-o de frică, iar mama ei o pune să frece noroi închipuit de pe podele. Să iasă din orășelul ei din California, prea mic pentru a-i cuprinde visurile despre o metropolă cu freamăt neîncetat. Să iasă din propria piele și să intre în cea a unui artist parizian, regizor din New York, orice, orice altceva, numai să nu mai fie speriată și singură.
Și iată-l pe Gavin: fermecător, talentat, adorat. Obsedat de control. Periculos. Atunci când Grace și Gavin se îndrăgostesc, Grace e convinsă că e prea minunat totul ca să mai fie și adevărat. Și totuși, nu are nici cea mai vagă idee că relația lor va deveni o închisoare din care îi va fi imposibil să scape.
De o intensitate emoțională apăsătoare și cu o neîndurătoare sinceritate, aceasta este povestea alunecării în întuneric și a revenirii în forța luminii: Bad Romance.

Dragă cititor, amator, or ce persoană ai fi tu, vreau să îți spun că mă simt precum s-a simțit Cristofor Columb când a descoperit America. De ce spun asta? Pentru că sunt sigură că și eu am descoperit o lectură, care, fără să spun prea multe, a ajuns în topul preferințelor mele. Să nu vă mirați când, la sfârșitul anului, în top 10 cărți ale autorilor străini, va apărea și Bad Romance. Și nu pe orice poziție. Această carte va fi, categoric, pe prima poziție.

Cum să nu iubești o astfel de carte? Este cert, am început-o fără a mă documenta în privința ei, fără a ști ceva despre personaje sau despre locul în care se petrece acțiunea. Am început să o citesc pentru că am simțit o legătură între mine și ea, încă de prima dată când am luat-o în mână. Nu vă pot explica ce a fost, cum s-a manifestat această legătură, pot doar să vă comunic că m-a chemat la ea cu un glas suav și posesiv, în același timp.
Știți momentele acelea în care, pur și simplu, te uiți prin bibliotecă și te decizi instant că următoarea lectură trebuie să fie cartea pe care ai pus ochii încă din prima secundă? Acel moment când simți că este timpul pentru un anume volum, deoarece citit într-o anumită perioadă va avea un efect mult mai cuprinzător asupra ta și asupra gândirii tale. Păi, ce să vezi! Așa s-a întâmplat și cu Bad Romance. O lectură cuprinzătoare. Impresionantă. Distrugătoare și dureroasă. Un roman pe care l-am savurat, la fel cum savurez o savarină bună la momentul potrivit. A fost...a fost atât de frumoasă această lectură, încât aș putea vorbi zile întregi despre ea și tot nu m-aș plictisi.

Mi-a plăcut atât de mult cadrul în care s-a desfășurat acțiunea. Am iubit atât de mult personajele. Pe Grace. Simpatica Grace, care mi-a fost dragă incă din primele pagini. Iubitoarea Grace, care se dedică în totalitate iubirii. Prietena mea și a ta și a lui Gavin. O prietenă cool, un anturaj pe care ți-ai dori să îl ai, un personaj pe care Heather Demetrios l-a conturat într-o manieră complexă, încât ți-e foarte greu să nu consideri faptul că Grace este o persoană. Reală, de această dată, nu fictivă. În unele ipostaze m-am văzut pe mine. Viața din școala generală, anii liceului, toate acestea mi s-au derulat în fața ochilor. Și ce este cel mai important? Între mine și acest personaj feminin s-a legat ceva. Câteva aspecte în comun pot spune multe, dar pot face lectura și mai profundă decât este deja.
Am iubit naturalețea lui Grace, am iubit până și numele ei exotic care inspiră o alură de licean gata de distracții. M-am avântat într-o călătorie alături de ea, fără a ști ce mă așteaptă. Am fost șocată pe alocuri. Am simțit iubirea, ura, trădarea, dar și frica de a nu fi trădată. Am trecut printr-un carusel de sentimente, un vârtej care, deși se definește prin dezorientare, a fost atât de complex și de elaborat. Momentele de fericire, momentele de tristețe, momentele de jenă și sacrificiu, toate acestea caracterizează Bad Romance și dacă nu ești pregătit pentru un roman zguduitor, asta e problema ta. Furtuna oricum te va lua. Ce va rămâne după? Și mai mult mister, pe care ești invitat să-l descoperi prin propriile forțe. Aventura nu se termină niciodată când vine vorba despre Bad Romance, ci ea continuă și ar trebui să continue în mintea ta, pentru că adevăratele povești încep acolo unde scrie sfârșit.

Dar care e treaba cu acest Gavin? Poveștile adevărate nu se pot rezuma doar la personaje de gen feminin peste tot și pentru ca istorisirea să fie cât mai reală, autoarea a decis că nu ar strica prezența în scenă a unui personaj masculin. Și aici apare Gavin. Fermecătorul și talentatul Gavin. Un personaj adorabil, dar și adorat de fetele din jurul lui. (Și de mine, bineînțeles. Nu aveam cum să lipsesc eu.)
Complexitatea creării lui m-a copleșit, din nou, și, vulnerabilă fiind, chiar și eu am căzut în mrejele farmecului lui. De aceea nu o judec pe Grace, care, evident, se îndrăgostește de el. La cât de frumos îl particularizează autoarea, nu este de mirare.

Ceea ce se va întâmpla de la întâlnirea celor doi, nu va fi o poveste clișeică, plictisitoare sau întâlnită în alte cărți. Originalitate scenelor este surprinzătoare, iar povestea emană atât de multă putere și iubire, încât, dacă iubirea nu a fost atuul tău în trecut, s-ar putea ca în prezent aceasta să te definească. Nu ai cum să nu te molipsești cu o fărâmă, cât de mică, de dragoste și bunătate, la fel cum nu există îndoiala că îi vei îndrăgi pe cei doi. Este chiar imposibil, din punctul meu de vedere, să nu cazi în capcana iubirii dintre Grace și Gavin. Tu trebuie doar să fii pregătit, deoarece vă așteaptă atât pe tine, cât și p personaje, adevărate provocări.

Bad Romance, cu alte cuvinte, este acel gen de lectură, care te calmează și te sensibilizează prin iubire, doar pentru a te arunca, mai apoi, într-o groapă a provocărilor, care îți vor sfâșia sufletului și ți-l vor lipi la loc prin evenimente de care vei prinde drag. Opera este un complex al iubirii și al sacrificiilor, un cumul de acțiuni, care te vor trece printr-o sumedenie de stări. Bad Romance este the best book. O splendoare de carte. Un fragment din viața ta, pe care s-ar putea să înveți să-l prețuiești.

Nu mă judecați, datorită faptului că îi iubesc foarte mult pe cei doi. Dacă veți citi cartea, îmi veți da dreptate și, mai mult ca sigur, veți fi puși în situația mea.
Și dacă totul pare roz în relația celor doi, să știți că nu este așa. Când iubirea se transformă, treptat, în obsesie, va mai fi Grace capabilă să fie față și unei astfel de provocări? Gavin nu doar că ajunge să își manifeste obsesia față de ea prin metode clasice de violență, ci tot el va fi cel care va încerca să îndrepte orice punct critic. Întrebarea care se suspendă în aer este, următoarea: va mai avea timp pentru a-și cere scuze și a repara greșelile făcute? Când un accident sparge orice sferă a normalului, viața celor doi va atârna, categoric, de un fir de ață. Finalul? Cutremurător. Și de aceea mă afirm, spunând că autoarea a făcut o treabă excelentă, de la primul cuvânt și până la ultimul.

Dragi cititori, nu pot decât să mai spus că I'm in love with this lovely book! Un astfel de roman sparge nu doar gheața, ci și sufletele acelora care aleg să-l citească. Bad Romance nu este doar o carte despre iubire sau despre adolescenți, ci și o carte despre sacrificiu, o operă din care noi, ca cititori, ca oameni predispuși greșelilor, avem ce învăța. Tot ceea ce ne trebuie este să fim deschiși la minte, să citim, să acaparăm informațiile și să punem în practică acel ceva care ne va schimba viața.

De ce aș recomanda această carte? Păi, dacă romanul pe care l-am relatat mai sus nu a fost suficient, încât să te convingă, trebuie să fac ceva în privința asta. Și o să mă rezum doar la câteva cuvinte. Interesant. Cuprinzător și plin de suspans. Bine construit de la prima și până la ultima propoziție (care, apropo, mi-a făcut pielea de găină și mai, mai că îmi venea să plâng la final, când am văzut că sunt la ultima pagină). Roman al suferinței, iubirii și sacrificiului. Te vei regăsi și pe tine în pielea personajelor și, chiar dacă ai impresia că această carte nu este pentru tine, te înșeli. Lasă-te acaparat și vei vedea că povestea va căpăta viață în doar câteva minute.

Și, oare, nu există posibilitatea unei ecranizări? Că tare mi-aș dori să văd totul pus în scenă. Speranța moare ultima, așa că sper la o ecranizare. Nu de alta, dar dacă nu va apărea, cartea aceasta va fi recitită curând. Altă soluție nu am. Au trecut doar câteva zile de când am finalizat romanul și deja mi-e dor de personaje. What's wrong with me? Cred că nimic. Calitatea poveștii încă își spune cuvântul.

Sper ca și voi să citiți cartea cu aceeași intensitate cu care eu am făcut-o. Dacă va fi așa, sigur veți oferi cărții cinci steluțe.
Nu uitați să verificați disponibilitatea romanului aici. Sper că v-am dat de gândit. Credeți-mă pe cuvânt, o așa carte, nu există la orice colț de stradă.

Lectură plăcută vă doresc!