Recenzie - Discreție garantată (Volumul I) de Alex Turner

Poate erau destinaţi să fie împreună. Poate era un plan ancestral ce-i aducea unul lângă altul sau, dintr-o altă perspectivă, un joc de zaruri, aleatoriu, nimic altceva decât o glumă a Universului.
Alex și Amelia. El scriitor, ea escortă. Două destine intersectate în trecut, o iubire crudă, nedigerată de rațiune, ce renaște printre amintiri anapoda, printre clipe neobișnuite, dar sub o singură deviză: orice poveste merită o carte.
Va putea Alex să treacă peste prejudecăți și să creioneze povestea reală a acestei femei?
Multe vieți răscolitoare rămân nepovestite. Acesta este pilonul de sprijin al noului roman „Discreție garantată” de Alex Turner, un roman care ne învață că prejudecățile și ideile preformate pot distruge vieți.
Știi acel moment când imaginea unui om îți rămâne pe retină și de fiecare dată când închizi ochii o vezi fără să-ți dai seama? Pe Amelia nu o poți uita. Și nu o uiți pentru că trebuie să afli care e adevărul despre sentimentele pe care ți le trezește.
Cine e fata asta? Te provocăm să afli povestea Ameliei!

"Când miezul nopții a bătut
În râs de punem o-ntrebare:
Anume ce-ntrebuințare
I-am dat noi zilei ce-a trecut?"

Bookzone mi-a pus la dispoziție, și de această dată, o lectură, pentru care deși nu manifestam interes, mi-a tras cu ochiul în momentul în care am văzut-o stând alături de celelalte cărți pe noptieră.
În acest mod, am avut posibilitatea de a descoperi povestea dureroasă din spatele paginilor a unei protagoniste care știe foarte bine cum se prezintă în prezent și, la fel de bine, știe ceea ce a fost și ceea ce nu va mai fi.

Discreție garantată, așadar, se poate defini ca fiind un volum de carte lejer și totuși, cu o morală destul de bine fixată. O morală puternică despre care nu aș vrea să vă comunic prea multe și vă spun și motivul pentru care am ales să abordez situația astfel. În momentul în care alegi să citești o carte, despre care, poate, nu știi prea multe detalii, alta va fi satisfacția când parcurgi traseul de unu singur, fără prea multe indicii din exterior. Singurele indicii de această dată, trebuie să fie doar cele pe care autorul Alex Turner le oferă.

El știe să îmbine foarte bine subtilitatea cu acea notă a tristeții, dar și a realității, motiv pentru care Discreție garantată se dovedește a fi o surpriză literară.

Nu pot să spun, însă, prea multe despre complexitate. Eu, ca cititor, prefer mereu detaliile. Îmi place să aflu cât mai multe informații despre personaje, despre situația lor, pentru că în acest fel, s-ar putea să mă identific cu vreun personaj anume. Descrierea făcută protagoniștilor din această carte nu este extrem de amplă, autorul oferindu-ne posibilitatea de a afla mai multe detalii despre Amelia, ci nu despre Alex.

Înțeleg într-un fel abordarea, cu atât mai mult cu cât, pe parcursul întregii cărți, accentul este pus în mare parte pe experiențele Ameliei, respectiv pe cine a fost ea în trec și cine este acum.

Trecerea aceasta de la trecut la prezent și invers mi se pare de apreciat și, sincer vă spun, o consider ca fiind necesară, o trecere fără de care cursivitatea poveștii ar fi fost altfel sau nu ar mai fi fost cursivitate.

În esență, însă, Discreție garantată este un cumul de experiențe, o fărâmă din trecutul dureros al Ameliei, dar și un avertisment și o înștiințare că mereu există variante.

Ceea ce îți rămâne ție de făcut este să asiști atât la o poveste care te va purta de colo-colo, cât și la o decizie importantă. A cui decizie? Decizia lui Alex. Va scrie al o carte despre ceea ce este Amelia? O să apară pe parcurs o sumedenie de întrebări, însă răbdarea, ca de fiecare dată, este cheia care va rezolva și va elucida orice incertitudine.

"Tu poate vrei să pari altcineva, dar ochii tăi îmi vor spune mereu adevărata poveste."

Emoții peste tot și o poveste halucinantă, asta caracterizează volumul de carte Discreție garantată.

Tu ești pregătit să aflii povestea Ameliei?